Wirtualni doradcy pomogą w zakupach

Together Data wypuścił na rynek inteligentne chatboty, które obsłużą klientów sklepów internetowych.

Whitney Wise — tak nazywa się stworzona przez Together Data internetowa asystentka sprzedaży przeznaczona dla branży e-commerce. Jest inteligentnym botem, który potrafi wybadać preferencje zakupowe klienta, zadając mu pytania. Na podstawie odpowiedzi proponuje produkt najlepiej dopasowany do jego potrzeb.

— Na początku jest w stanie odpowiadać tylko na niektóre kwestie, przewidziane przez reprezentowaną przez siebie firmę. Jednak dostając bieżące pytania klientów, będzie się uczyć tak, żeby w przyszłości móc pomagać w szerszym zakresie — zapewnia Dorota Kokosińska, business development manager w Together Data. Jej zdaniem, umiejętność uczenia się to jeden z głównych wyróżników Whitney Wise w porównaniu z innymi botami.

— Nie ma też na rynku takiego, który rekomendowałby produkty i znał odpowiedzi na tak wiele pytań. Rozwiązaliśmy ponadto problem niezakończonej rozmowy. W efekcie Whitney Wise reaguje nawet wtedy, kiedy nie potrafi odpowiedzieć na zadane pytanie — mówi Dorota Kokosińska. Celem Together Data było stworzenie asystenta, który przeprowadziłby klienta przez całą ścieżkę sprzedażową. Od rekomendacji produktu, przez przyjmowanie zamówienia, aż po finalizację transakcji, czyli przekierowanie do kasy.

— Asystent ma poprawić interakcję z klientem. Obecnie w wielu sklepach online wciąż brakuje relacji, która przypominałaby kontakt na linii klient — doradca. Nasz asystent słucha potrzeb i próbuje doradzić, tak jak w przypadku sprzedaży bezpośredniej — zapewnia Dorota Kokosińska.

Na wdrożenie Whitney Wise jako pierwsza zdecydowała się drogeria internetowa BeGlossy. Bot powstał na Messengerze. Właściciele sklepów online mogą jednak również zastosować Whitney Wise jako wtyczkę na swoich witrynach. Dzięki temu klienci, którzy są jednocześnie zalogowani na Facebooku, będą mogli korzystać z pomocy inteligentnego asystenta sprzedaży również z poziomu sklepu internetowego.

To rozwiązanie może być przydatne dla biznesów, w których większość ruchu użytkowników pochodzi właśnie ze sklepu online, a nie z samego Facebooka. Whitney Wise jest pierwszym botem z rodziny WiseBots, którą tworzy Together Data. Kolejne będą miały funkcjonalności odpowiednie do profilu działalności różnych firm. Zespół pracuje już nad wdrożeniami dla branży spożywczej i finansowej. Trwają też rozmowy dotyczące botów dla podmiotów działających na rynku rekrutacji i ubezpieczeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wirtualni doradcy pomogą w zakupach