Wisdio zmierzy kompetencje

Innowacje Polski start-up wypuszcza na rynek aplikację oceniającą reputację ekspertów na podstawie ich aktywności online

MyRQ.com to nowy serwis internetowy pozwalający na automatyczne mierzenie reputacji specjalistów z różnych dziedzin poprzez analizę informacji dostępnych w sieci, zwłaszcza na serwisach społecznościowych skoncentrowanych na rozwoju kariery i życia zawodowego. System dostępny jest na razie w wersji demo i ma podłączenie wyłącznie do serwisu LinkedIn, ale w miarę popularyzacji projektu będzie zwiększać swój zasięg.

Start za oceanem

MyRQ.com nie będzie jednak rozwijany wyłącznie w Polsce. Firma Wisdio dostrzega większe szanse powodzenia projektu na rynku globalnym.

— Chcemy, aby MyRQ.com stało się standardem mierzenia profesjonalnej reputacji online. Trudno jednak budować światowy standard, zaczynając od rynku polskiego. Dlatego najpierw sprawdzimy, jakie jest zainteresowanie na nasz produkt w USA — zaznacza Sebastian Zontek, główny akcjonariusz spółki Wisdio z grupy Carrywater.

Jego zdaniem, MyRQ.com odpowiada na codzienne zapotrzebowanie osób chcących sprawdzić kompetencje m.in. pracowników, freelancerów, specjalistów, partnerów biznesowych czy inwestorów. Analizy będą prowadzone na podstawie udostępnionych przez użytkowników życiorysów zawodowych, informacji o wykształceniu, wpisów na forach i rekomendacji uzyskiwanych od innych. Semantyczną analizę danych umożliwi opracowana już autorska aplikacja Textplainer.com, którą Wisdio zamierza również sprzedawać innym serwisom lub korporacjom jako oddzielny produkt. Program może służyć im za bazę do budowania podobnych rozwiązań, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. W planach jest także stworzenie serwisu internetowego MindFind.me dedykowanego właścicielom firm i osobom zawodowo zajmującym się poszukiwaniem i rekrutowaniem nowych pracowników. Aplikacja umożliwi im także rozwijanie sieci kontaktów.

— Nadal zastanawiamy się, co będzie dla nas bardziej korzystne — samodzielne prowadzenie takiej platformy czy odpłatne udostępnianie naszych algorytmów innym serwisom rekrutacyjnym. Na razie wszystko wskazuje na to, że więcej zyskamy, realizując drugą opcję — wyjaśnia Sebastian Zontek.

Globalna wizja

Firma stworzyła narzędzia analizujące zarówno język polaki, jak i angielski, dzięki czemu MyRQ.com można od razu rozwijać na rynku amerykańskim.

— Przygotowanie produktu na rynki zagraniczne na tak wczesnym etapie to nadal rzadkie podejście wśród firm startujących w Polsce. Jednak tylko ambitne podejście może dać firmie szansę na globalny start. Zwiększa je już sama obecność na najbardziej rozwiniętym rynku nowych technologii — wyjaśnia Wojciech Woziwodzki, członek rady nadzorczej w spółce Wisdio. Sebastian Zontek zaznacza jednak, że aby się przebić za oceanem, trzeba być dużo lepszym od amerykańskich start- upów. Liczy więc na wsparcie ze strony tamtejszych inwestorów i mentorów.

Mimo wczesnego etapu realizacji jego pomysł zyskał już uznanie Krajowej Izby Gospodarczej (KIG). Został wyróżniony w konkursie na najlepszy start-up drugiego Forum Młodych Innowacyjnych, współorganizowanym z firmami Innovatika i Harvard Business Review Polska.

— Doceniamy próbę jakościowego uporządkowania informacji dostępnych w internecie. W warunkach lawinowo rosnącej ilości danych jest to inicjatywa potrzebna i mająca ogromne szanse powodzenia — komentuje Jacek Czech, zastępca sekretarza generalnego KIG, dyrektor Biura Innowacyjnej Gospodarki.

Doceniony pomysł

Krajowa Izba Gospodarcza w konkursie na najlepszy start-up drugiego Forum Młodych Innowacyjnych przyznała dwie równorzędne nagrody. Poza Wisdio została wyróżniona również spółka Manubia.

— Firma zajmuje się mierzeniem sprzedaży w internecie, nie na podstawie badań czy szacunków, ale twardych danych. Manubia świadczy usługi w Polsce, USA i Wielkiej Brytanii. Nasze uznanie wzbudził przemyślany model biznesowy firmy oraz konkretna i praktyczna oferta — werdykt jury wyjaśnia Jacek Czech, zastępca sekretarza generalnego Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor Biura Innowacyjnej Gospodarki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Wisdio zmierzy kompetencje