Witryna w wersji M

Mirosław KonkelMirosław Konkel
opublikowano: 2014-03-25 00:00

Trzy pytania do… Krzysztofa Krawczyka, prezesa DreamCommerce

1.    Mobilna witryna internetowa to w biznesie konieczność?
Po pierwsze, jeśli firma chce być dobrze widoczna w internecie w wynikach wyszukiwania, to powinna mieć wersję mobilną swojej witryny. W sierpniu 2013 r. Google wprowadził zmiany w algorytmie wyszukiwarki, które faworyzują strony zoptymalizowane pod ekrany urządzeń przenośnych. Przestarzałe strony będą spychane na margines internetu.
Po drugie, zmieniają się nawyki użytkowników internetu. Coraz popularniejsze stają się smartfony i tablety, a ułatwiony dostęp do sieci i niskie koszty sprawiają, że wiele czynności z wykorzystaniem internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych. Przedsiębiorca musi być tam, gdzie są jego klienci. Inaczej firma dla nich nie istnieje.
Jeśli ktoś dziś zastanawia się, czy warto wchodzić w mobile, to tak jakby kilkanaście lat temu nie był pewien, czy firmie potrzebny jest e-mail. Na rynek wchodzi pokolenie oswajające się z internetem od kołyski i korzystające z niego w zupełnie inny sposób niż dzisiejsi 30-latkowie. Może niebawem zakupy w całości przeniosą się na ekrany smartfonów i konsol do gier? Lepiej tego nie przespać

2.    Każdą firmę stać na bycie mobile?
Faktycznie, dla wielu firm przekształcenie strony internetowej w taką, która będzie dobrze się prezentowała na urządzeniach przenośnych, jest dużym obciążeniem finansowym. A niekiedy trzeba stronę napisać na nowo, co zwiększa koszty. Na szczęście jest sposób, by wersję mobilną mieć od razu. Oferowane przez nas rozwiązanie to Shoper, czyli innowacyjny panel administracyjny, który z myślą o e-sklepach przygotowaliśmy w technologii RWD (responsive web design).
RWD stanowiło wyzwanie dla nas jako firmy, która dostarczyła oprogramowanie dla ponad 8 tys. sklepów internetowych. Chcieliśmy udowodnić, że do prowadzenia sklepu wystarczy tylko dostęp do internetu. Udało się. Przygotowaliśmy narzędzie, które pozwala osobom zarządzającym e-biznesem pracować w niezwykle komfortowy sposób na sprzęcie przenośnym. Mogą swobodnie przełączać się między laptopem, tabletem czy smartfonem, a panel administracyjny sklepu automatycznie dostosuje się do ekranu, którego używa klient. Wszystkie funkcje i narzędzia zostały zachowane.

3.    Kto najbardziej skorzysta na technologii RWD?
Nie jest tajemnicą, że niektórzy nasi klienci wykonują normalną pracę od ósmej do szesnastej, a sklep internetowy jest dla nich sposobem na dorobienie. Dla takich ludzi – przykutych do biurka lub spędzających większość dnia w samochodzie bądź za ladą – panel RWD jest świetnym narzędziem, bo umożliwia troskę o najważniejszą dla nich sprawę: obsługę klienta.

UNIWERSALNE ROZWIĄZANIE:
 Dzięki technologii RWD nie trzeba tworzyć osobnych
 wersji sklepu pod różne grupy urządzeń — mówi Krzysztof Krawczyk, prezes DreamCommerce.
UNIWERSALNE ROZWIĄZANIE: Dzięki technologii RWD nie trzeba tworzyć osobnych wersji sklepu pod różne grupy urządzeń — mówi Krzysztof Krawczyk, prezes DreamCommerce.
None
None


Czym się chcą wyróżnić sklepy internetowe z tej samej branży? Analizując badania prowadzone choćby przez Gemiusa, można zauważyć stale powtarzające się elementy: cena, czas dostawy (szybkość realizacji zamówienia), dostępność produktu. Jak zyskać przewagę nad konkurencją? Kluczem są najnowsze rozwiązania technologiczne, jak choćby możliwość obsługi sklepu z urządzenia mobilnego, pozwalające podnieść jakość obsługi klienta.
Wyobraźmy sobie, że konsument wysłała zapytanie do kilku e-placówek. Cena produktu jest podobna, a czas dostawy taki sam. Gdzie zrobi zakupy? Zapewne w sklepie, który pierwszy odpowie i wykaże zainteresowanie jego potrzebą.

Na czym to polega

Rosnąca popularność smartfonów, tabletów i ultrabooków spowodowała, że użytkownicy mogą przeglądać strony WWW na urządzeniach o różnych rozmiarach i rozdzielczościach, dodatkowo umożliwiających zmianę orientacji ekranu. Jak jednak dostarczyć w pełni funkcjonalne, czytelne i atrakcyjne wizualnie serwisy internetowe na wszystkie rodzaje sprzętu? Dla projektantów witryn to nie lada wyzwanie. Mogą jednak skorzystać z nowego podejścia do projektowania stron – responsive web design (RWD). Pozwala ono dostosowywać układ, sposób nawigowania, wygląd i widoczność elementów zależnie od parametrów urządzenia, na którym jest wyświetlana strona internetowa. W rezultacie każdy użytkownik ma dostęp do jednego źródła treści, która jest rozmieszczona w sposób wygodny do czytania.