Witryna w wersji M

opublikowano: 25-03-2014, 00:00

Trzy pytania do… Krzysztofa Krawczyka, prezesa DreamCommerce

1.    Mobilna witryna internetowa to w biznesie konieczność?
Po pierwsze, jeśli firma chce być dobrze widoczna w internecie w wynikach wyszukiwania, to powinna mieć wersję mobilną swojej witryny. W sierpniu 2013 r. Google wprowadził zmiany w algorytmie wyszukiwarki, które faworyzują strony zoptymalizowane pod ekrany urządzeń przenośnych. Przestarzałe strony będą spychane na margines internetu.
Po drugie, zmieniają się nawyki użytkowników internetu. Coraz popularniejsze stają się smartfony i tablety, a ułatwiony dostęp do sieci i niskie koszty sprawiają, że wiele czynności z wykorzystaniem internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych. Przedsiębiorca musi być tam, gdzie są jego klienci. Inaczej firma dla nich nie istnieje.
Jeśli ktoś dziś zastanawia się, czy warto wchodzić w mobile, to tak jakby kilkanaście lat temu nie był pewien, czy firmie potrzebny jest e-mail. Na rynek wchodzi pokolenie oswajające się z internetem od kołyski i korzystające z niego w zupełnie inny sposób niż dzisiejsi 30-latkowie. Może niebawem zakupy w całości przeniosą się na ekrany smartfonów i konsol do gier? Lepiej tego nie przespać

2.    Każdą firmę stać na bycie mobile?
Faktycznie, dla wielu firm przekształcenie strony internetowej w taką, która będzie dobrze się prezentowała na urządzeniach przenośnych, jest dużym obciążeniem finansowym. A niekiedy trzeba stronę napisać na nowo, co zwiększa koszty. Na szczęście jest sposób, by wersję mobilną mieć od razu. Oferowane przez nas rozwiązanie to Shoper, czyli innowacyjny panel administracyjny, który z myślą o e-sklepach przygotowaliśmy w technologii RWD (responsive web design).
RWD stanowiło wyzwanie dla nas jako firmy, która dostarczyła oprogramowanie dla ponad 8 tys. sklepów internetowych. Chcieliśmy udowodnić, że do prowadzenia sklepu wystarczy tylko dostęp do internetu. Udało się. Przygotowaliśmy narzędzie, które pozwala osobom zarządzającym e-biznesem pracować w niezwykle komfortowy sposób na sprzęcie przenośnym. Mogą swobodnie przełączać się między laptopem, tabletem czy smartfonem, a panel administracyjny sklepu automatycznie dostosuje się do ekranu, którego używa klient. Wszystkie funkcje i narzędzia zostały zachowane.

3.    Kto najbardziej skorzysta na technologii RWD?
Nie jest tajemnicą, że niektórzy nasi klienci wykonują normalną pracę od ósmej do szesnastej, a sklep internetowy jest dla nich sposobem na dorobienie. Dla takich ludzi – przykutych do biurka lub spędzających większość dnia w samochodzie bądź za ladą – panel RWD jest świetnym narzędziem, bo umożliwia troskę o najważniejszą dla nich sprawę: obsługę klienta.

UNIWERSALNE ROZWIĄZANIE:
 Dzięki technologii RWD nie trzeba tworzyć osobnych
 wersji sklepu pod różne grupy urządzeń — mówi Krzysztof Krawczyk, prezes DreamCommerce.
UNIWERSALNE ROZWIĄZANIE: Dzięki technologii RWD nie trzeba tworzyć osobnych wersji sklepu pod różne grupy urządzeń — mówi Krzysztof Krawczyk, prezes DreamCommerce.
None
None


Czym się chcą wyróżnić sklepy internetowe z tej samej branży? Analizując badania prowadzone choćby przez Gemiusa, można zauważyć stale powtarzające się elementy: cena, czas dostawy (szybkość realizacji zamówienia), dostępność produktu. Jak zyskać przewagę nad konkurencją? Kluczem są najnowsze rozwiązania technologiczne, jak choćby możliwość obsługi sklepu z urządzenia mobilnego, pozwalające podnieść jakość obsługi klienta.
Wyobraźmy sobie, że konsument wysłała zapytanie do kilku e-placówek. Cena produktu jest podobna, a czas dostawy taki sam. Gdzie zrobi zakupy? Zapewne w sklepie, który pierwszy odpowie i wykaże zainteresowanie jego potrzebą.

Na czym to polega

Rosnąca popularność smartfonów, tabletów i ultrabooków spowodowała, że użytkownicy mogą przeglądać strony WWW na urządzeniach o różnych rozmiarach i rozdzielczościach, dodatkowo umożliwiających zmianę orientacji ekranu. Jak jednak dostarczyć w pełni funkcjonalne, czytelne i atrakcyjne wizualnie serwisy internetowe na wszystkie rodzaje sprzętu? Dla projektantów witryn to nie lada wyzwanie. Mogą jednak skorzystać z nowego podejścia do projektowania stron – responsive web design (RWD). Pozwala ono dostosowywać układ, sposób nawigowania, wygląd i widoczność elementów zależnie od parametrów urządzenia, na którym jest wyświetlana strona internetowa. W rezultacie każdy użytkownik ma dostęp do jednego źródła treści, która jest rozmieszczona w sposób wygodny do czytania.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane