Witucki: TP zdeterminowana do znalezienia porozumienia z rynkiem
PAP
opublikowano: 17-06-2009, 20:23
Telekomunikacja Polska, która opracowała
"Kartę Równoważności" będzie szukała porozumienia z operatorami alternatywnymi i
UKE, aby ją wprowadzić zamiast podziału spółki na część hurtową i detaliczną -
poinformował PAP Maciej Witucki, prezes TP SA.
"Jesteśmy zdeterminowani do znalezienia porozumienia z rynkiem, aby wszystkim
naszym konkurentom udostępnić, zachowując zasady konkurencyjności, takie same
informacje, taką samą usługę i uzyskać akceptację regulatora, bo taka jest jego
rola" - powiedział Witucki.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Witucki: TP zdeterminowana do znalezienia porozumienia z rynkiem
PAP
opublikowano: 17-06-2009, 20:23
Telekomunikacja Polska, która opracowała
"Kartę Równoważności" będzie szukała porozumienia z operatorami alternatywnymi i
UKE, aby ją wprowadzić zamiast podziału spółki na część hurtową i detaliczną -
poinformował PAP Maciej Witucki, prezes TP SA.
"Jesteśmy zdeterminowani do znalezienia porozumienia z rynkiem, aby wszystkim
naszym konkurentom udostępnić, zachowując zasady konkurencyjności, takie same
informacje, taką samą usługę i uzyskać akceptację regulatora, bo taka jest jego
rola" - powiedział Witucki.
"Jesteśmy również otwarci na sprawdzanie postępu działań zaproponowanych w
+Karcie Równoważności+, aby ten proces był audytowany przez niezależny podmiot.
Nie będziemy zgłaszali zastrzeżeń, jeśli przy zmianie prawa telekomunikacyjnego
pojawią się w nim rygory wykonalności tego projektu. Jesteśmy gotowi do
zaakceptowania przepisów, które wprowadzą sankcje za nieprzestrzeganie +Karty
Równoważności+" - dodał Witucki.
W grudniu 2008 roku prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wszczęła
postępowania w sprawie podziału TP SA na część hurtową i detaliczną, zarzucając
telekomowi m.in. dyskryminację operatorów alternatywnych i przepływ informacji
pomiędzy spółkami Grupy TP. W tym czasie telekom przedstawił pakiet propozycji,
które mają przynieść efekty podobne do podziału.
Do tej pory odbyło się wiele spotkań przedstawicieli TP oraz UKE, a także
konsultacje projektu z operatorami alternatywnymi. Ostatnie miało miejsce w
poniedziałek, 15 czerwca.
"Przedwczoraj mieliśmy konstruktywną dyskusję na temat brakujących elementów
dla pełnej przejrzystości rynku. Zaproponowaliśmy, i zostało to przyjęte,
powstanie mieszanych zespołów złożonych z przedstawicieli TP, UKE i
alternatywnych operatorów. Grupy będą pracowały nad poszczególnymi tematami
m.in. wypracowaniem podejścia do systemu informatycznego dla
klientów-operatorów, wprowadzeniem systemu motywacyjnego dla pracowników
jednostki hurtowej, czy zasad dostępu do danych. Do 10 sierpnia grupy kończą
pracę, a 1 września poprawioną +Kartę Równoważności+ przekażemy do UKE" - dodał.
Prezes TP nie przewiduje bardzo dużych zmian w tym projekcie, którego koszt
ma wynieść ok. 110-300 mln zł wobec szacowanych przez UKE na 750 mln zł kosztów
podziału na część hurtową i detaliczną.
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
Zdaniem Wituckiego operatorzy alternatywni podczas spotkań zwracali głównie
uwagę na potrzebę dostępu do informacji o sieci TP, konieczność wprowadzenia
sprawnych procesów i polepszenia dostępu do informacji o tym, gdzie znajdują się
złożone zlecenia.
"Nie czekając na wdrożenie +Karty Równoważności+ skończyliśmy testowanie z
Netią aplikacji o nazwie +Check+, która udostępnia informacje o sieci TP, w tym
o jakości przepływu każdej linii abonenckiej. Testy zakończyły się pozytywnie i
od 1 lipca aplikacja będzie dostępna dla wszystkich konkurentów" - powiedział
prezes.
"Równolegle od 1 sierpnia zmieniamy procedury dotyczące procesów w Grupie TP.
Jeśli zauważymy rozbieżności w danych klienta u nas i u operatora, do którego
będzie chciał się przenieść, proces ten nie będzie zatrzymywany, choć dane będą
odsyłane do poprawienia" - dodał.
Telekomunikacja Polska udostępnia swoją sieć konkurencji do świadczenia usług
dostępu do internetu oraz stacjonarnej telefonii.
Witucki zapowiedział, że w ramach działań związanych z poprawieniem obsługi
klientów, telekom będzie chciał wprowadzić na początku 2010 możliwość śledzenia
swoich zleceń przez klientów hurtowych.
"Przed końcem tego roku uruchomimy PRM, czyli CRM do zarządzania zleceniami
hurtowymi. Wówczas każdy z naszych konkurentów będzie mógł sprawdzić, na jakim
etapie znajduje się jego zlecenie" - powiedział.
Według zapewnień Grupy TP +Karta Równoważności+ zakłada m.in. wdrożenie reguł
gwarantujących równe traktowanie operatorów względem części detalicznej TP,
przejrzystość działań w obszarze obsługi klientów hurtowych, dzięki systemowi
wskaźników KPI, wdrożenie kultury niedyskryminacji, usprawnienie obsługi
operatorów alternatywnych, możliwość porozumienia pomiędzy poszczególnymi
podmiotami rynku za pośrednictwem Forum Telekomunikacyjnego