Wizz Air przyspiesza

Przybędzie połączeń na najpopularniejszych trasach, a do warszawskiej floty dołączy kolejny samolot.

Na początku lipca w bazie Wizz Aira na Lotnisku Chopina w Warszawie zaparkowała siódma maszyna, a wczoraj przewoźnik ogłosił, że wkrótce flota powiększy się do ósemki. Przybędzie nowoczesny i bardzo wydajny na krótkich trasach airbus A321Neo. To dobra wiadomość dla podróżujących tanimi liniami lotniczymi. Airbusy A320, stanowiące większość floty węgierskiego przewoźnika, zabierają maksymalnie 180 pasażerów, a na pokładzie airbusa A321Neo, czwartego w warszawskiej bazie, mieści się ich 230. Dzięki temu Wizz Air obniży koszty jednostkowe o 10 proc., a co za tym idzie — będzie mógł zaoferować klientom tańsze loty. Flota Ryanaira to natomiast boeingi 737-800, które zabierają na pokład 189 pasażerów. Dopiero w latach 2019-24 irlandzkiemu przewoźnikowi ma przybyć 100 boeingów 737 MAX 200, które będą mogły przewieźć 197 podróżnych. — Większe samoloty to więcej pasażerów i lepsze wykorzystanie przepustowości naszego lotniska, a jest to dla nas niezmiernie ważne. Tak szybki wzrost floty w krótkim czasie świadczy nie tylko o potencjale Wizz Aira, ale również Warszawy — podkreśla Piotr Lenarczyk, kierownik działu sprzedaży usług lotniczych Lotniska Chopina w Warszawie.

Zobacz więcej

BLIŻEJ ŚWIATA: Szybki rozwój warszawskiej floty cieszy nie tylko Wizz Aira, w którym za marketing odpowiada Johan Eidhagen, ale również warszawskie Lotnisko Chopina, na którym sprzedażą usług lotniczych kieruje Piotr Lenarczyk. Obecnie przewoźnik obsługuje 151 tras z Polski. W 2017 r. w polskiej siatce połączeń zaoferuje 9 mln miejsc. FOT. SZYMON ŁASZEWSKI

Nowy samolot to również nowi pracownicy. W Wizz Airze powstaną 42 miejsca pracy, a załoga w bazie na Lotnisku Chopina w Warszawie urośnie dzięki temu do ponad 300 osób. Węgierski przewoźnik w ciągu kilku ostatnich miesięcy zwiększył również liczbę obsługiwanych kierunków. Na 2017 r. zaplanował uruchomienie siedmiu połączeń (Bukareszt, Kijów, Lamezia we Włoszech, Lyon, Nicea, Bratysława i Wilno). Od wiosny pasażerowie Wizz Aira mogą polecieć również m.in. do Billund w Danii i Santander w Hiszpanii. Na 25 marca 2018 r. planowane jest uruchomienie trasyWarszawa — Bordeaux. Ponadto węgierskie linie zapowiedziały zwiększenie tygodniowej liczby lotów na trasach z Warszawy do Rzymu, Tel Awiwu, Rejkjawiku, Oslo, Lyonu, Malmoe, Billund i Kijowa.

— Na rynek ukraiński patrzymy z nadzieją. Niedawno zdecydowaliśmy się na ponowne uruchomienie bazy na lotnisku we Lwowie. Postanowiliśmy również dołączyć drugi samolot do naszej bazy w Kijowie, którą traktujemy jako przylotową i wylotową — mówi Johan Eidhagen, dyrektor marketingu Wizz Aira. Węgrzy skupiają się na podbijaniu stolic w Europie Środkowej i Wschodniej. Ryainar natomiast rozwija skrzydła na polskim rynku i zwiększa siatkę połączeń krajowych. Do tras z Warszawy do Wrocławia i Gdańska dołączyło w tym roku połączenie stolica — Szczecin. Wizz Air też ma w ofercie loty krajowe, ale w Rumunii i Bułgarii. Nie wyklucza wejścia z taką ofertą na polski rynek, ale krótkoterminowa strategia tego nie przewiduje. Od 2004 r., kiedy Wizz Air uruchomił w Polsce pierwsze połączenie, z usług przewoźnika, tylko w warszawskiej siatce połączeń, skorzystało ponad 14 mln pasażerów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wizz Air przyspiesza