Właściciel Allegro wciąż na zakupach

Karol Jedliński
01-07-2009, 12:47

Naspers cieszy się ze wzrostów przychodów. Szczególnie odporny na kryzys jest jego polski portal aukcyjny.

Południowoafrykański potentat ujawnił wyniki finansowe za okres od kwietnia 2008 r. do końca marca br. Przychody właściciela Allegro i Gadu Gadu wzrosły w tym czasie o 30 proc., do 3,03 mld USD. To m.in. efekt pozyskania kilkuset tysięcy abonentów płatnej telewizji w Afryce i inwestycji w internecie. Wynik EBIDTA holdingu to 682 mln USD.

— Widać, że Allegro w Polsce jak i w Europie spisuje się lepiej, niż zakładaliśmy przejmując je na początku 2008 r. — mówi Antonie Roux, prezes pionu internetowego Naspersa.

Polska dominuje

Przychody z sieci stanowiły ponad jedną piątą przychodów Naspersa. Samo Allegro nie wyhamowało tempa rozwoju i wciąż jest bardzo rentowne. Serwisy aukcyjne pod tą marką poprawiły przychody o 47 proc., do 150 mln USD.

— Nie ma co ukrywać, że w wynikach całej Grupy Allegro Polska zajmuje dominującą pozycję — podkreśla Antonie Roux.

Zysk EBIDTA Grupy Allegro połączony z wynikami Ricardo (operator platform aukcyjnych w Europie Zachodniej) wzrósł o 16 proc. do 45,3 mln dolarów.

— Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników Allegro i komunikatora Gadu Gadu. Ważne jest to, że oba biznesy wciąż są zdominowane przez polskich menedżerów i ten model się sprawdza — uważa szef pionu internetowego Naspersa.

Wolne 200 milionów

Właściciel Allegro wciąż na zakupachWłaściciel Allegro wciąż na zakupach

Koncern pochwalił się, że zarówno pod kątem wartości aukcji, liczby transakcji, jak i odsłon polskie Allegro rosło w tempie 30-40 proc. Komunikator Gadu Gadu, którego 10 milionów użytkowników wysyła dziennie 300 milionów wiadomości, też jest na plusie i szybko rośnie.

Kilkusetprocentowy wzrost przychodów i podwojenie zysku EBIDTA do 1,6 mln dolarów cieszy, ale nie zmienia faktu, że Gadu Gadu jest kilkunastokrotnie mniejszy niż Allegro.

— Przejęte przez nas podmioty internetowe pokazały dobre wyniki, jakby nie przejmując się niekorzystnym klimatem w gospodarce — uważa Ton Vosloo, prezes Naspersa.

Potwierdza też, że wobec załamania na rynku reklamy prasowej Naspers będzie przesuwał swoje aktywa właśnie do internetu. Recesja to dla południowoafrykańskiego koncernu czas na zakupy. Spółka zadeklarowała, że do końca roku wyda 200 mln USD na przejęcia serwisów w sieci. Wciąż zakłada, że na Bankiera.pl przeznaczy niecałe 20 mln USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Właściciel Allegro wciąż na zakupach