Agencja Bloomberg donosi, że Włosi mówią "goodbye" swoim Ferrari, a słynne "La Dolce Vita", które przez wiele lat określało słodki i beztroski styl życia mieszkańców Italii, jakoś gaśnie. Kryzys i oszczędności odbijają się na rynku drogich aut.

Dane? Liczba używanych superaut eksportowanych z Włoch wzrosła w pierwszych pięciu miesiącach 2012 r. do ponad 13,6 tys. z prawie 5 tys. rok wcześniej.
Exodus odzwierciedla słabszy ogólny popyt na supersamochody w ojczyźnie Ferrari, Maserati i Lamborghini. Według prognoz IHS Automotive sprzedaż luksusowych samochodów spadnie w tym roku we Włoszech o 47 proc. do 593 egzemplarzy w porównaniu z 1116 w 2008 r.
Szukający oszczędności i wpływów rząd Mario Montiego podwyższył opłaty za posiadanie wyczynowych aut. Po zmianach, właściciel np. wartego ponad 300 tys. EUR Lamborghni Aventador płaci 8,4 tys. EUR podatków rocznie, a to wzrost o 6,6 tys. EUR.