Genertel wchodzi na bardzo konkurencyjny rynek ubezpieczeń komunikacyjnych, którego wartość (liczona przypisem składki brutto) przekroczyła 28 mld zł w 2023 r. (15,7 mld zł to obowiązkowe OC komunikacyjne, a 12,6 mld zł - autocasco). Przez wiele lat trwała na nim wojna cenowa w OC, z której wielu graczy nie wyszło obronną ręką.
Z jaką ofertą wychodzą Włosi? Za pośrednictwem platformy internetowej Redclick.pl oraz aplikacji na smartfony polscy kierowcy będą mogli kupić ubezpieczenie samochodu, motocykla lub samochodu dostawczego. Każde ubezpieczenie będzie można skonfigurować.
- W Polsce zdecydowania większość osób robi zakupy online i wiele z nich chce korzystać z ubezpieczeń przez internet. Mając to na uwadze wchodzimy do Polski, wzmocnieni naszym doświadczeniem na włoskim rynku – mówi Giacomo Trovato, CEO Genertela cytowany w komunikacie prasowym spółki.
Genertel został założony we Włoszech 30 lat temu i był pierwszą firmą na tamtejszym rynku, która oferowała usługi ubezpieczeniowe przez telefon, a następnie online. Jako pierwszy we Włoszech wprowadził też aplikację i przestawił model biznesowy na całkowicie cyfrowy.
- Redclick oferuje kompletną i spersonalizowaną wycenę polisy w mniej niż pięć minut i umożliwia dostosowanie poszczególnych jej elementów. Po wykupieniu polisy możemy natychmiast wyruszyć w podróż bez żadnych dodatkowych formalności: cała dokumentacja będzie miała formę cyfrową i zostanie przesłana na e-mail – tłumaczy szef Genertela
Od 12 miesięcy ceny OC rosną nieprzerwanie, a w ostatnim czasie podwyżki przyśpieszyły. Według danych Rankomatu w drugim kwartale kierowcy płacili za polisy OC o 11 proc. więcej niż na początku roku. Średnia składka za obowiązkowe ubezpieczenie dla kierowców wynosi 610 zł i w ciągu roku wzrosła o jedną piątą.