WOC w Szczecinie zwiększy obszar

Arkadiusz Braumberger
opublikowano: 28-06-1999, 00:00

WOC w Szczecinie zwiększy obszar

Zarząd Portu Szczecin-Świnoujście, zarządca szczecińskiego wolnego obszaru celnego, chce zwiększyć jego teren przynajmniej czterokrotnie. Jest to kolejny — po gdańskim — WOC, którego powierzchnia zostanie powiększona.

Wolny Obszar Celny w Szczecinie powstał w lipcu 1995 roku. W ciągu ostatnich miesięcy wzrosło nagle zainteresowanie firm, które chcą tam inwestować.

Przynajmniej 4 razy

W tej sytuacji zarząd szczecińskiego portu rozpoczął starania o powiększenie terenu WOC (dziś jest to 4,5 ha).

— Stosowne dokumenty złożyliśmy już w Ministerstwie Finansów. Chcemy, aby WOC został powiększony przynajmniej czterokrotnie. Z sygnałów docierających z resortu wynika, że jest to możliwe — mówi Hubert Binerowski, dyrektor techniczny szczecińskiego portu.

Zwiększanie powierzchni WOC będzie przebiegać etapami, w zależności od liczby firm decydujących się na inwestycje.

— W tej chwili nie ma już praktycznie miejsca dla nowych firm. Zarząd portu podchodzi jednak dość ostrożnie do planów zagospodarowania nowego WOC. Z naszego doświadczenia wynika, że z dziesięciu firm, które zgłaszają się z ofertą, tylko jedna lub dwie decydują się na inwestycje — tłumaczy Hubert Binerowski.

Przedstawiciele portu nie chcą jednak ujawnić nazw firm gotowych do wejścia na teren WOC.

Zielone światło

W 1998 roku zmieniono zasady powoływania i znoszenia wolnych obszarów celnych. Znowelizowane prawo celne dokładnie określa również, jak powinien być przygotowany teren pod wolny obszar. Dlatego 1998 i 1999 rok przeznaczono w Szczecinie na dostosowanie WOC do nowych wymagań: ogrodzono i oświetlono teren, zainstalowano telewizję przemysłową, rozbudowano i zmodernizowano także infrastrukturę transportową — drogi, parkingi i tory kolejowe.

Doskonała baza, jaką dysponują wolne obszary celne na Wybrzeżu (Szczecin, Świnoujście, Gdańsk), przyciągają inwestorów. WOC dysponują rozbudowaną infrastrukturą przeładunkową, transportową z dogodnym dostępem do głównych dróg i szlaków kolejowych, dobrym zapleczem magazynowym. Przełomem, jeżeli chodzi o inwestycje, było wejście Nissana do gdańskiego WOC. W Szczecinie na razie nie ma tak dużego inwestora, ale zarząd portu ma nadzieję, że to tylko kwestia czasu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Arkadiusz Braumberger

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / WOC w Szczecinie zwiększy obszar