Nowotarska firma produkująca obuwie Wojas przekroczyła pułap sprzedaży 700 tysięcy par rocznie. To najlepszy wynik w historii przedsiębiorstwa.
Dane mówiące o wzroście wyników firma obliczyła po zamknięciu dwóch etapów sprzedaży w 2002 r., które w branży obuwniczej wyznaczają okresy wiosna-lato i jesień-zima.
Wojas ma w ofercie obuwie damskie, męskie, młodzieżowe i dziecięce oraz ochronne i robocze.
— Okres fascynacji butami z Azji już minął. Konsumenci zaczynają rozpoznawać i identyfikować markę. Nie kupują już butów niewiadomego pochodzenia — mówi Wiesław Wojas, dyrektor generalny i właściciel Zakładów Produkcyjno-Handlowych Wojas.
Firma wysyła wyroby do Rosji, Białorusi, Łotwy, Litwy, Węgier, Czech, Francji i Niemiec.
— Dzięki wprowadzeniu systemów jakości ISO 9000 oraz klasyfikacji wyrobów PKWiU, poziom naszych produktów dostosowany jest już do wymogów UE. Rynki krajów „piętnastki” chcemy zdobyć jakością, trwałością, dobrą ceną oraz wyczuciem trendów mody — twierdzi Wiesław Wojas.
Firma rozwija sklep internetowy, który jest nowością w tej branży na rynku polskim.
— Ważna jest szybkość dotarcia do odbiorców. Mogą oni w krótkim czasie obejrzeć naszą ofertę i wybrać odpowiednie buty. Zamierzamy jeszcze bardziej promować tę formę sprzedaży poprzez konkursy i promocje — dodaje dyrektor Wojas.
Firma zajęła 16 miejsce w rankingu Gazele Biznesu 2002 w Małopolsce. W 2001 r. sprzedaż przekroczyła 52,6 mln zł, zysk netto wyniósł 1,87 mln zł.