Wójcik z nowym inwestorem

  • Alina Treptow
08-12-2015, 22:00

Fundusze flirtują z branżą odzieżową. 21 Partners jest o krok od przejęcia Wójcika, marki odzieży dziecięcej.

Polska branża odzieżowa skutecznie kusi inwestorów — na dobre zadomowił się w niej fundusz 21 Partners, który przez Concordię 21 jest obecnie akcjonariuszem sieci dyskontów odzieżowych Textilmarket.

Kolejnego celu poszukał kilka półek wyżej. Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pojawiła się informacja o wniosku o koncentrację, która ma polegać na przejęciu przez Polinvest (należy do grupy kapitałowej 21 Partners) spółki Wójcik Fashion.

— Inwestycja będzie złożona z dwóch etapów. W ramach pierwszego fundusz nabędzie około 68,93 proc. udziałów. W ramach drugiej fazy zwiększy udział do 80 proc. — czytamy na stronie UOKiK. Dawid Sukacz, partner zarządzający w Concordia 21, potwierdza, że fundusz jest zainteresowany przejęciem spółki, która specjalizuje się w sprzedaży odzieży dla maluchów.

— Wójcik to produkt markowy, modowy z wyższej półki, dlatego jest dla nas atrakcyjny. W tym obszarze nie ma zbyt dużej konkurencji — uważa Dawid Sukacz. Przyszły inwestor ma wobec spółki odzieżowej ambitne plany, między innymi rozwój sieci sprzedaży. — Przede wszystkim w Polsce, choć Wójcik, jeśli chodzi o produkt, jego jakość, ma międzynarodowy potencjał — mówi Dawid Sukacz.

Zdaniem ekspertów, rynek odzieży dziecięcej jest łatwy i trudny zarazem. Z jednej strony jest na nim dużo mniejsza konkurencja niż np. w segmencie odzieży dla kobiet. Z drugiej, liczba dzieci w Polsce nie rośnie. Według Jacka Korpały z funduszu Arx (jest właścicielem marki 5.10.15.), segment modowej odzieży dla dzieci, czyli ten, w którym działają takie marki jak Coccodrillo czy Wójcik, jest w najlepszej sytuacji, bo cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów. W branży odzieży dla dzieci dużo się ostatnio dzieje.

Rok temu marka Coccodrillo zadebiutowała na głównym parkiecie GPW. Inwestora, ale już poza giełdą, szukają też konkurenci. Od dłuższego czasu wypatruje go marka 5.10.15. Do procesu sprzedaży Smyka, lidera rynku odzieży dla dzieci, przygotowuje się też Empik Media & Fashion. Duże sieciówki, także te polskie, nie zasypiają gruszek w popiele. Poszerzenie asortymentu dla dzieci w ramach marki Reserved kilka tygodni temu zapowiedziała gdańska grupa LPP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wójcik z nowym inwestorem