Pekao podjęło decyzję o przekazaniu miliona złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która pełni funkcję krajowego koordynatora działań pomocowych. Cała kwota zostanie przeznaczona na zakup sprzętu medycznego zniszczonego przez powódź. Bank skierował też wsparcie do pracowników mieszkających lub pracujących na terenie objętym powodzią. Akcje pomocowe zorganizowali także bankowi wolontariusze.
W centrali banku w Warszawie zorganizowana została zbiórka, podczas której pracownicy mogli przekazać powodzianom artykuły pierwszej potrzeby, m.in. suchą żywność, środki czystości, pitną wodę butelkową, nowe kalosze czy jednorazowe rękawiczki gumowe.
Bank jest też w stałym kontakcie z pracownikami, którzy mieszkają lub pracują na terenach objętych powodzią. Kieruje do nich adekwatną do potrzeb pomoc, w tym m.in. wsparcie psychologiczne, finansowe i logistyczne.
„Jesteśmy blisko” – wolontariusze na pomoc
Fundacja Banku Pekao w ramach X edycji konkursu grantowego „Jesteśmy blisko" sfinansuje 70 projektów zgłoszonych przez pracowników banku, skierowanych do lokalnych społeczności w całej Polsce. Poza standardową pomocą wsparcie zostanie skierowane do regionów, które ucierpiały podczas powodzi. Głównym celem konkursu „Jesteśmy blisko”, organizowanego od 2019 r. jest odpowiedź na potrzeby społeczne oraz pobudzanie wśród pracowników Pekao aktywności wolontariackiej.
Pakiet Pomocowy SOS dla kredytobiorców
Bank wprowadził także Pakiet Pomocowy SOS dla kredytobiorców z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji, a posiadają w Pekao m.in. kredyt hipoteczny, gotówkowy, pożyczkę w koncie czy kredyt firmowy. Mogą oni bezpłatnie wnioskować o zawieszenie spłaty rat do trzech miesięcy lub o przesunięcie terminu prolongaty.
Klienci indywidualni Banku Pekao, poszkodowani w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich następstw, mogą liczyć na zawieszenie spłaty przyszłych rat pożyczki gotówkowej, kredytu ratalnego oraz kredytu hipotecznego do trzech miesięcy bez opłat za rozpatrzenie wniosku. Do 31 grudnia będzie je można składać za pośrednictwem bankowości internetowej Pekao24, aplikacji mobilnej PeoPay oraz w oddziale banku lub drogą pocztową kierowaną na adres banku.
Odsetki umowne w okresie zawieszenia spłaty rat będą naliczane (o ile dana umowa przewiduje naliczanie odsetek), ale nie będą wymagane w tym okresie. Odsetki te będą uwzględnione w ratach, które pozostały do spłaty po okresie zawieszenia, a okres kredytowania ulegnie wydłużeniu o czas zawieszenia spłaty rat.
Klient indywidualny będzie też mógł zawnioskować o przesunięcie terminu prolongaty umowy do trzech miesięcy dla pożyczki w rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym oraz limitu w saldzie debetowym. Przesunięcie terminu prolongaty, zgodnie z zapisami umowy, wiąże się z naliczaniem odsetek, jeżeli limit będzie w tym czasie wykorzystywany. Wniosek o takie odroczenie może zostać złożony w oddziale banku lub drogą listowną na adres korespondencyjny banku.
Rozwiązania pomocowe Pekao powstały też z myślą o przedsiębiorcach, którzy prowadzą działalność na obszarze objętym stanem klęski żywiołowej i zostali poszkodowani w wyniku powodzi bądź jej następstw. Mogą oni liczyć na odroczenie spłaty rat odsetkowych lub kapitałowo-odsetkowych posiadanych kredytów do trzech miesięcy.
Bank nie pobierze prowizji za wnioskowanie mikroprzedsiębiorcy o przedłużenie terminu ważności umowy kredytu w rachunku bieżącym na okres do 60 dni. Dotyczy to kredytów z terminem zapadalności przypadającym do 31.12.2024 r.