WP spodziewa się sporu z TP Internet o uznanie wierzytelności

opublikowano: 2004-12-21 09:05

Lista wierzytelności spółki Wirtualnej Polski SA (WP) została złożona w sądzie. Jeżeli nie zostaną zgłoszone oficjalne protesty, to w przyszłym miesiącu może dojść do zwołania rady wierzycieli, powiedział w poniedziałek zarządca WP Wojciech Reguła.

„Łączna kwota wierzytelności, którą zawiera lista, opiewa na kwotę ok. 6,5 mln zł. Uznaliśmy jako bezzasadne wpisanie na listę m.in. środków, które wcześniej zostały spółce WP pożyczone" – powiedział Reguła podczas konferencji prasowej.

Jego zdaniem, jest to jednak kwestia sporna, którą najprawdopodobniej będzie musiał rozstrzygnąć sąd.

TP Internet (TPI), poprzez spółkę TP.Emitel, zamierza odzyskać pożyczone portalowi WP ponad 30 mln zł wraz z odsetkami, uznając tę kwotę za wierzytelność.

Jacek Kawalec, mniejszościowy akcjonariusz i jednocześnie członek zawieszonego obecnie zarządu WP, powiedział wcześniej w wywiadzie dla agencji ISB, że według kodeksu handlowego w procesie upadłościowym pożyczka udzielona kilka lat wcześniej uznawana jest za kapitał zakładowy spółki. Jego zdaniem sąd nie powinien więc uznać tej wierzytelności.

WP WYCHODZI Z DOŁKA

Według nowo powołanego dyrektora ds. finansowych WP Tomasza Jażdżyńskiego (oficjalnie stanowisko ma objąć w lutym 2005 roku) Wirtualna Polska w przyszłym roku powinna zanotować dodatni wskaźnik EBIDTA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację).

„W ciągu ostatnich trzech miesięcy spółka wykazała dodatnią EBIDTĘ, co nas bardzo cieszy. Jednak naszym zamiarem jest, by WP wykazała ten wskaźnik powyżej zera za okres całego roku. Uważam, że w przyszłym roku nasz udział w rynku wzrośnie z 16% obecnie do ponad 20%, stawiając nas w czołówce portali" – dodał Jażdżyński.

Jego zdaniem w uzyskaniu lepszych wyników powinno pomóc podpisane niedawno porozumienie z portalem Allegro w celu połączenia sił na rynku reklamowym.

„Celem obu partnerów jest poprawa efektywności kampanii reklamowych zlecanych przez klientów, zwiększenie jej zasięgu, ułatwienie reklamodawcom skutecznego docierania do interesujących ich grup docelowych” – czytamy w komunikacie.

Kampanie reklamowe będą oparte na łącznej liczbie użytkowników portalu WP i Allegro.

W listopadzie przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej portalu WP i realizowanych kampanii wzrosły o blisko 29,4% wobec października 2004 roku i o 31,9% w stosunku do września 2004.

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) poprzez spółkę zależną TP Internet ma 80,46% akcji Wirtualnej Polski. Dają one taki sam procent ogólnej liczby głosów na WZ WP. Pozostałe akcje znajdują się w posiadaniu akcjonariuszy mniejszościowych.