WPP blisko umowy sprzedaży 60 proc. udziałów w Kantar

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-07-09 09:53

WPP, jeden z potentatów rynku reklamowego zamierza ogłosić sprzedaż większościowego pakietu akcji specjalizującej się w zakresie badań rynkowych firmy Kantar. Jego nabywcą ma zostać Bain Capital. Może do tego dojść w ciągu kilku dni, twierdza źródła agencji Bloomberg.

Jedna z osób związanych ze sprawą powiedziała, że Bain negocjuje zakup 60 proc. udziałów, a strony finalizują warunki umowy i przygotowują się do jej ogłoszenia.

Nie można jednak wykluczyć fiaska rozmów. 

Wcześniejsze doniesienia mówiły, że Kantar wyceniony został na około 4 mld USD.

Sprzedaż jest częścią starań dyrektora naczelnego WPP Marka Reada, chcącego obniżyć zadłużenie i uprościć globalną sieć agencji reklamowych po tym, jak porzucił strategię opracowaną przez poprzednika, zakładającą wzrost oparty na przejęciach. Read informował wcześniej, że zarządzany przez niego holding reklamowy chciałby utrzymać 25 do 40 proc. udziałów w Kantar.

Według szacunków agencji Bloomberg, oferty na firmy reklamowe wzrosły o około 21 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a oferenci wydali na przejęcia już około 16,5 mld USD.