WPP Group poprawił kwartalne przychody o 11 proc.

opublikowano: 2003-10-28 12:51

WPP Group, trzecia na świecie agencja reklamowa zakończyła kwartał przychodami o 11 proc. wyższymi od osiągniętych przed rokiem. To przede wszystkim skutek przejęcia przez spółkę działającego w tej samej branży Cordiant Communications Group.

Przychody WPP wyniosły na koniec trzeciego kwartału 1,03 mld GBP. Bez uwzględniania przychodów Cordiant poprawiły się o ponad 2 proc. Największą dynamikę wzrostu sprzedaży spółka zanotowała na rynkach azjatyckim, afrykańskim i w Ameryce Łacińskiej. Wyraźnie wzrosła także sprzedaż na Środkowym Wschodzie.

Martin Sorrell, prezes WPP oczekuje stopniowej poprawy koniunktury na rynku reklamy. Impulsem mogą być tu m.in. zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Atenach, piłkarskie Mistrzostwa Europy i wybory prezydenckie w USA.

Inwestorzy podzielają tą opinię. Akcje WPP drożeją w czasie dzisiejszej sesji na giełdzie londyńskiej o blisko 4 proc. Od początku roku zdrożały już o 18 proc.

MD, Bloomberg