Wraca moda na prezenty

nabywców, a dodatkowe formy stymulowania popytu nie są potrzebne — sumuje Paweł Moszczyński. Małgorzata Ciechanowska
opublikowano: 11-10-2011, 00:00

Jesienią sprzedaż mieszkań spada, dlatego deweloperzy starają się przyciągnąć klientów darmowym autem lub garażem.

Większość deweloperów organizuje akcje promocyjne, zamiast obniżać ceny mieszkań. Dzięki temu niewielkim kosztem (kupno prezentu idzie w wydatki marketingowe) osiągają cel.

Przekonać niezdecydowanych

— Najważniejszym kryterium wyboru mieszkania pozostaje lokalizacja (46 proc. ankietowanych), a zaraz po niej cena (23 proc.). To właśnie do potencjalnych nabywców kierujących się ceną adresowane są promocje. Coraz więcej klientów zwraca też uwagę na standard, jakość wykonania i bezpieczeństwo (20 proc.). Zapewne do nich najbardziej przemówią oferty bonusowe— uważa Paweł Moszczyński z portalu RynekPierwotny.com.

Jan Czerniawski z firmy Murapol, twierdzi jednak, że zbyt znaczna obniżka cen mieszkań często odbija się na jakości wykończenia lokalu. — Zamiast obniżać cenę, wolimy do mieszkania dołączyć coś, co podniesie jakość życia — twierdzi Jan Czerniawski. Murapol przygotował kilka promocji. Oprócz obniżek cenowych klienci, którzy podpiszą umowę na jesiennych targach lub kilka dni później, dostaną iPady. Będą też mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji z firmą Kredyt Konsulting.

Ci, którzy zdecydują się na zakup gotowego mieszkania na osiedlach, Zielony Zakątek we Wrocławiu, Cztery Pory Roku w Tychach lub Mała Skandynawia w Katowicach, dostaną samochód Suzuki. — Wielu klientów podkreśla, że po uzyskaniu kredytu hipotecznego ma problem

z pożyczką na jego urządzenie lub np. na samochód — mówi Jan Czerniawski. Samochody rozdaje też firma Keen Property Partners. Niestety, auto dostanie tylko trzech pierwszych nabywców apartamentów w kompleksie Holland Park w Warszawie. Lecz na tym nie koniec.

— W sprzedaży jest jeszcze 19 apartamentów w budynku Oscar. Inwestorom rozważającym późniejszy wynajem nieruchomości firma zapewni dwuletnią gwarancję najmu, zajmie się znalezieniem najemcy i ustaleniem wysokości czynszu. Dochód właściciela apartamentu ma zapewnić roczną stopę zwrotu z inwestycji w wysokości przynajmniej 5 proc. ceny zakupu — obiecuje Richard Keen, dyrektor zarządzający Keen Property Partners.

Niższe ceny w modzie

Od połowy września do końca października z promocyjnych rabatów mogą skorzystaćchętni na zakup mieszkania w gdańskich osiedlach spółki Inpro: Trzy Żagle, Wieża Leszka Białego lub Wróbla Staw. — Obniżka, zależnie od inwestycji, to 5-7 proc. ceny wyjściowej lokalu. Ponadto na osiedlu Wróbla Staw, gdzie w sprzedaży oprócz mieszkań są także domy szeregowe, nabywcy domu otrzymają solary do podgrzania ciepłej wody użytkowej i pięcioletnią gwarancję na dom — zachęca Rafał Zdebski, dyrektor handlowy spółki Inpro. Promocje kuszą, ale — jak zauważa Paweł Moszczyński — organizują je głównie deweloperzy, którzy mają problem ze sprzedażą. — Naprawdę dobre i dostosowane do potrzeb rynku oferty zawsze znajdą

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: nabywców, a dodatkowe formy stymulowania popytu nie są potrzebne — sumuje Paweł Moszczyński. Małgorzata Ciechanowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu