Wreszcie zielono w Europie

WST
opublikowano: 07-07-2009, 13:10

Początek dzisiejszych notowań na  zachodnioeuropejskich giełdach znów nie należał do spokojnych. Zauważalny był brak zdecydowania inwestorów nie wiedzących czy poddać się czarnym scenariuszom mówiącym o długotrwałym przebiegu obecnego kryzysu, czy dawać posłuch bardziej optymistycznym prognozom wieszczącym osiągnięcie już dna przez aktualną recesję. W efekcie indeksy wahały się.

Dopiero w godzinach południowych większą przewagę uzyskała strona popytowa, co pchnęło wskaźniki w zielone strefy rynku. Pomogły dane makro z niemieckiej gospodarki, gdzie zamówienia w przemyśle wzrosły w maju o 4,4 proc. przy prognozie na poziomie 0,5 proc. Lepsze nastroje wsparła też informacja ujawniona przez BBC, że Bank Angli zwiększy do 150 mld GBP program wykupu aktywów, który jest autoryzowany przez londyński rząd.

Dzięki zmianie tendencji na rynku surowcowym, znów zaczęły drożeć miedź, aluminium i cynk ujawnił się popyt na walory koncernów górniczych. Sporymi wzrostami mogą pochwalić się akcje takich tuzów jak BHP Billiton czy Rio Tinto.

Powody do zadowolenia mają też akcjonariusze William Morrison Supermarkets, jednego z największych brytyjskich detalistów spożywczych. Analitycy Bank of America podwyższyli z „neutralnie” do „kupuj” rekomendację dla walorów właściciela sieci supermarketów.

Spore obroty, czemu towarzyszy znacząca zwyżka wyceny towarzyszą notowaniom CRH, irlandzkiego giganta budowlanego. Drugi na świecie pod względem wielkości producent cementu zapowiedział poszerzenie programu redukcji kosztów. Do końca 2010 r. mają spaść w ujęciu rocznym o kolejne 555 mln EUR. W styczniu firma deklarowała już cięcia rzędu 895 mln EUR.

Zniżkuje z kolei kurs akcji Air France, największego europejskiego przewoźnika lotniczego. Operator poinformował o spadku liczby pasażerów i wskaźnika obłożenia w czerwcu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Polecane