Wrocław próbuje sił w koncesji

ANP
14-04-2011, 08:28

Samorządowcy nie dają za wygraną i ponownie ogłaszają postępowanie na budowę parkingu za 60 mln zł.

Fot. Bloomberg
Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

Tej inwestycji władze wrocławskiej Hali Stulecia dłużej odkładać już nie chcą. Chodzi o budowę kosztem 60 mln zł dwukondygnacyjnego parkingu podziemnego na terenie zespołu hali, która po zakończonym w lipcu remoncie zyska nowe oblicze. To tu znajdzie się miejsce dla 800 samochodów i 20 autobusów. Będzie to już drugie podejście władz hali do inwestycji (właścicielami spółki są miasto, urząd marszałkowski i skarb państwa). Za pierwszym razem, w 2010 r., było czterech chętnych, w tym m.in. giełdowe Budimex i Pol-Aqua. Przetarg jednak unieważniono.
– Powodem unieważnienia było wycofanie się kandydatów, głównie ze względu na zapis mówiący o całkowitym sfinansowaniu inwestycji przez koncesjonariusza. Tymczasem analiza ekonomiczna opracowana przez spółkę dowodzi, iż inwestycja będzie w pełni rentowna – mówi Daniel Czerek z działu inwestycji i rozwoju Wrocławskiego Przedsiębiorstwa Hala Ludowa.
I tym razem strona publiczna także nie przewiduje dopłat do parkingu. Sama jednak nie ma pieniędzy na jego budowę.
– Parking przy Hali Stulecia jest bardzo potrzebny, bo w trakcie dużych imprez pojawia się tu od 2 do 3 tys. samochodów. Tymczasem do dyspozycji jest jedynie naziemny parking na 200 miejsc, z którego dziś korzystają także osoby przyjeżdżające do zoo, parku i wrocławskiej fontanny – dodaje Daniel Czerek.
Zapewnia, że hala generuje duży ruch także poza dniami, w których odbywają się imprezy.
– Z naszych obliczeń wynika, że średnioroczne obłożenie parkingu wyniesie 60 proc. – mówi Daniel Czerek.
Firmy zainteresowane przetargiem mogą składać wnioski do 25 maja. Kryterium udzielenia zamówienia będą: termin wykonania parkingu, okres, na jaki zostanie zawarta umowa koncesji oraz liczba miejsc parkingowych. Zadaniem koncesjonariusza będą: zaprojektowanie, budowa i zarządzanie obiektem przez liczbę lat określonych w umowie. Dodatkowo partner będzie musiał m.in. przebudować istniejący układ drogowy i zbudować parking dla rowerów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Wrocław próbuje sił w koncesji