Wsparcie dla ekip w terenie

Red. Mirosław Konkel
opublikowano: 2014-12-03 00:00

Urządzenia mobilne — smartfony i tablety — przestały być przywilejem dla wybranych pracowników.

KOMENTARZ

ADAM GOLJAN

ekspert ds. rozwiązań mobilnych w SAP Polska

Używa ich coraz więcej osób na różnych szczeblach i stanowiskach. Są wśród nich m.in. działający w terenie brygadziści i technicy wykorzystujący gotowe aplikacje SAP wspierające ich pracę związaną z utrzymaniem majątku technicznego. Powód jest prosty: firmy uznały, że zamiast rozbudowywać struktury w terenie, racjonalniej będzie inwestować w rozwiązania mobilne, które zależnie od zastosowania umożliwiają szybkie podniesienie wydajności majątku technicznego, jakości obsługi klienta, a przede wszystkim komfort pracy użytkowników końcowych z profesjonalnymi systemami biznesowymi.

Potwierdzeniem są wyniki badań Oxford Economics, przeprowadzonych na zlecenie naszej spółki. Z rozwiązań mobilnych korzysta ponad 60 proc. małych i średnich firm. Gdy wzięliśmy pod lupę użytkowników mobilnych aplikacji SAP, okazało się, że czas potrzebny do obsługi zleceń skrócił się o 90 proc., wydajność realizacji zleceń wzrosła o 20-30 proc., a liczba nadgodzin spadła o 40-60 proc.

Firmy o rozbudowanym lub rozproszonym majątku technicznym mogą korzystać z mobilnego rozwiązania SAP Work Manager. Aplikacja ta pomaga serwisantom odpowiedzialnym za utrzymanie ruchu w fabrykach oraz brygadzistom i technikom w terenie (np. w firmach energetycznych) w wykonywaniu przeglądów i napraw serwisowych. Za ich pomocą otrzymują wszystkie informacje dotyczące urządzenia, które wymaga przeglądu lub naprawy, dokładne wytyczne o pracy do wykonania, pełną dokumentację techniczną, wgląd do mapy lub systemu informacji geograficznej (GIS). Instrukcje naprawy czy zasady postępowania mogą być udostępnianie pracownikom terenowym w postaci interaktywnych rysunków 2D i 3D, zgodnie z powiedzeniem, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiące słów.

Takie oprogramowanie pozwala poprawić jakość danych, które trafiają do systemów wspomagających zarządzanie majątkiem technicznym. Całkowite wyeliminowanie papieru i stała komunikacja z systemem dają planistom komfort pracy na zawsze aktualnych i wiarygodnych danych, na podstawie których mogą szybko podejmować najważniejsze decyzje. [MK]