Wsparcie na starcie biznesu w sieci

19-01-2017, 22:00

Jak nie popełnić błędów dotyczących podatków, stawiając pierwsze kroki w branży w e-commerce? Pomoże publikacja ekspertów.

Polska jest niewątpliwie jednym z najszybciej rozwijających się rynków sprzedaży za pośrednictwem sieci. W 2016 r. już blisko 50 proc. internautów kupowało w polskich e-sklepach — wynika z badań Gemiusa.

Co więcej, sprzedaż online w naszym kraju najprawdopodobniej nie będzie objęta tzw. podatkiem od sprzedaży detalicznej. Jednak właściciele sklepów online oraz ci, którzy planują przeniesienie handlu do internetu,muszą przygotować się na zderzenie ze swoistymi dla tego rodzaju działalności problemami podatkowymi.

— W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży przez kanał e-commerce, handel internetowy, coraz częściej znajduje się pod lupą fiskusa — podkreśla Katarzyna Klimkiewicz–Deplano, partner w Advicero Tax. Aby wspomóc polskich przedsiębiorców, eksperci z Advicero Tax pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowali poradnik „E-commerce pod lupą fiskusa”, który w prosty i czytelny sposób prezentuje najbardziej skomplikowane aspekty prowadzenia biznesu w tej branży.

— Warto zapoznać się z raportem, stawiając pierwsze kroki w e-commerce — zachęca Patrycja Sass–Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Z publikacji można dowiedzieć się m.in., jak rozliczyć i dokumentować sprzedaż online w Polsce i za granicą, jakie są najczęstsze nadużycia podatkowe w branży e-commerce i czego unikać, aby nie narazić się fiskusowi. Poza tym można przeczytać o tym, jak przygotować się do kontroli skarbowej, w jaki sposób rozliczyć się do celów podatkowych dropshipping, jakie są skutki podatkowe różnorodnych typów akcji promocyjnych oraz kiedy należy zarejestrować kasę fiskalną.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wsparcie na starcie biznesu w sieci