Wszyscy chcą mieć sklep na Facebooku

Katarzyna Latek
opublikowano: 06-12-2010, 00:00

Usługa Integera ma dopiero miesiąc, a już skorzystało z niej 150 sklepów. W tym tygodniu przyłączy się kolejne 50.

Do końca roku kilku celebrytów rozpocznie handel przez sieć

Usługa Integera ma dopiero miesiąc, a już skorzystało z niej 150 sklepów. W tym tygodniu przyłączy się kolejne 50.

Już osiem milionów Polaków zetknęło się z najmodniejszym obecnie serwisem społecznościowym — wynika z danych Megapanelu. Dla przedsiębiorstw to wyjątkowo atrakcyjna grupa klientów, więc dwoją się i troją, żeby do niej dotrzeć. Hitem ostatnich tygodni jest przenoszenie sklepów internetowych do Facebooka. Takie projekty realizuje m.in. giełdowy Integer przez swoją platformę InFlavo. Usługa działa dopiero nieco ponad miesiąc, lecz zainteresowanie nią przekracza przewidywania twórców.

Vobis pokazał drogę

Pierwszym sklepem, który zdecydował się na podobny ruch, był komputerowy Vobis Digital. Witryna sprzedażowa została uruchomiona na profilu spółki, do serwisu przeniesiono całą ofertę Vobis.pl. Potem ruszyła lawina.

— Podłączyliśmy już 150 sklepów. W tym tygodniu zamierzamy uruchomić kolejne 50 — mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

Wśród nich będzie co najmniej 5 dużych sklepów. Zainteresowane są właściwie wszystkie branże. Wśród sklepów, które już działają na Facebooku dzięki InFlavo, są m.in. sprzedawcy IT, AGD, RTV, artykułów erotycznych, księgarnie, a nawet fundacje.

— Podjęliśmy współpracę z fundacją Wiosna, która realizuje m.in. projekt Szlachetna Paczka — mówi Rafał Brzoska.

Czas na celebrytów

Według prezesa Integera, ogromne zainteresowanie InFlavo pokazuje, że cała branża e-commerce ostatnio interesuje się wejściem w tzw. social commerce.

— Prowadzimy rozmowy z kilkoma celebrytami, którzy również chcą mieć własne sklepy na Facebooku. Niektórzy chcą je wykorzystać do sprzedaży gadżetów i pamiątek, inni — do celów charytatywnych. Liczymy, że jeszcze przed świętami uruchomimy sklepy dla dwóch-trzech osób z pierwszych stron gazet — zapowiada prezes spółki.

Wkrótce InFlavo wprowadzi możliwość tworzenia sklepu przez osoby prywatne.

— Liczymy na duży sukces tej usługi — mówi Rafał Brzoska.

Oferta dla wybranych

Niedawno sklep na Facebooku otworzył giełdowy Komputronik. Jednak w przeciwieństwie do swojego konkurenta nie przeniósł do serwisu społecznościowego całej oferty.

— Traktujemy ten kanał sprzedaży przede wszystkim jako narzędzie marketingowe i lojalnościowe, ale mamy już wymierne korzyści. W ciągu pierwszych kilku dni klienci złożyli przez Facebooka kilkanaście zamówień — informuje Rafał Pawlak, e-commerce manager Komputronika.

Dodaje, że użytkownicy serwisu to specyficzna grupa, która częściej niż pozostali klienci wybiera produkty droższe, ekskluzywne.

— Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do tego kanału m.in. iPady, tablety Samsunga, telefony Nokia N8. Organizujemy specjalne promocje i dajemy na nie lepsze ceny niż w sklepie Komputronik.pl. To rodzaj bonusu dla klientów, którzy zostali naszymi fanami — wyjaśnia Rafał Pawlak.

Opcję tworzenia sklepów na Facebooku ma też notowana na NewConnect firma IAI, która zajmuje się rozwiązaniami dla e-commerce. Paweł Fornalski, jej prezes, wylicza, że takie sklepy może mieć około 90 spośród ponad 1100 klientów firmy.

— Przede wszystkim Facebook to świetny sposób na badanie gustów klientów i trwałych relacji. Sklep na Facebooku jest świetnym uzupełnieniem takich działań. Jeżeli ktoś oczekuje, że samo odpalenie nagoni mu klientów, może doznać rozczarowania, bo Facebook to nie np. Allegro. Jednak jeżeli będzie wplatał sklep w działania promocyjne na Facebooku, osiągnie znacznie lepsze rezultaty — mówi Paweł Fornalski.

4,3

mln Tylu Polaków zarejestrowało się na Facebooku — podaje serwis Socialbakers...

8

mln...a tylu Polaków go odwiedza, licząc także tych, którzy nie mają na Face- booku profilu — wynika z danych Megapanelu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu