Wyborcza zarobiła najwięcej
Rok 1999 był na rynku prasowym okresem umacniana pozycji przez ,,Gazetę Wyborczą”. Według firmy Expert Media, zarobiła ona ponad 360 milionów złotych i czterokrotnie zdystansowała następne tytuły w rankingu.
Od kilku lat na rynku reklamy prasowej króluje „Gazeta Wyborcza”. Specjaliści twierdzą, że utrzyma ona pozycję także w najbliższych latach. W rzeczywistości wpływy „GW” są znacznie większe, ponieważ firmy badawcze często pomijają ogłoszenia drobne, w których „Wyborcza” ma duży udział.
— Po trzech kwartałach 1999 r. całkowite przychody netto „GW” ze sprzedaży wyniosły 495 mln zł — mówi Marcin Gędziorowski z Biura Zarządu Agory.
Gazeta ma 62-procentowy udział w rynku dzienników ogólnokrajowych i 34-procentowy w rynku ogłoszeń lokalnych.
Zdaniem specjalistów, wpływ spowolnienia gospodarczego z początku 1999 r. był odczuwalny na rynku prasowym przez cały rok.
W gazetach największymi reklamodawcami są firmy z branży telekomunikacyjnej i przemysł samochodowy. Aż sześć firm z pierwszej dziesiątki największych reklamodawców prasowych stanowią koncerny motoryzacyjne.