Wyborowa wierzy w moc muzeum

Francuzi tracą w Polsce udziały w rynku, ale liczą, że całej branży pomoże… inwestycja na warszawskiej Pradze.

Koncern Pernod Ricard podsumował rok obrotowy (zakończony w czerwcu 2015). Przychody globalnej grupy wzrosły o 8 proc., do 8,56 mld EUR, a zysk netto stopniał o 14 proc., do 880 mln EUR. W prezentacji dla inwestorów Pernod Ricard wskazał Polskę jako jedyny kraj w Europie (i jeden z czterech na świecie), w którym stracił udziały w rynku.

— Mój główny cel to zwiększenie sprzedaży. Nie chcemy brać udziału w walce cenowej, ale w budowaniu półki premium. Koncentrujemy się na wódce i whisky — zapowiada Eric Benoist, nowy prezes Wyborowa Pernod Ricard, czyli polskiej spółki francuskiej grupy.

Firma nie podaje, ile obie kategorie ważą w jej krajowej sprzedaży ani jak duże są jej przychody. Oprócz wódki i whisky sprzedaje jeszcze m.in. wino, rum i szampana.

— To obiecujące kategorie w dłuższej perspektywie. Ich dynamika wzrostu jest ciekawa, ale baza jest wciąż mała. W krótkoterminowej perspektywie najbardziej interesujący pod względem wzrostu sprzedaży powinien być rynek whisky — uważa Eric Benoist.

Wyborowa podaje za Nielsenem, że od lipca 2014 r. do czerwca 2015 r. kategoria ta urosła o 11,3 proc. wolumenowo i 15,9 proc. wartościowo. W tym czasie wino zyskało odpowiednio 6,2 proc. i 6,5 proc. Czysta wódka straciła 4,8 proc. wolumenowo i zyskała 0,2 proc. na wartości. Koncern nie podaje wielkości tych rynków.

— Rynek wódki jest w stanie powrócić do widocznego wzrostuwartości, może nie dwucyfrowego, ale kilkuprocentowego. Jako branża mamy jeszcze sporo do zrobienia w zakresie rozbudowywania kategorii: wprowadzania produktów, wskazywania okazji do konsumpcji oraz form podania, również drinków — twierdzi Eric Benoist.

Wiele obiecuje sobie po Muzeum Polskiej Wódki, które ma ruszyć w 2017 r.

— Polskę odwiedza coraz więcej turystów. Jeśli jedzie się do Dublina, obowiązkowym punktem programu jest Muzeum Irlandzkiej Whisky. Na Kubie z kolei odwiedza się Muzeum Rumu Havana Club. Dzięki temu ludzie wracają do kraju z przekonaniem do danego trunku. Tego samego spodziewamy się po Muzeum Polskiej Wódki — opowiada szef Wyborowej.

Obiekt powstanie na warszawskiej Pradze, obecnie gromadzone są zbiory. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wyborowa wierzy w moc muzeum