Napływające informacje o strukturze zatrudnienia i skali wydatków na nowe gry skłoniły analityka do podwyższenia prognoz oczekiwanych budżetów gier oraz wydłużenia czasu produkcji.
"Zarząd oficjalnie zaprzeczył, że premiera Wiedźmina 4 może mieć miejsce przed 2027 r., więc wydłużyliśmy cykl produkcji o rok i obecnie oczekujemy premiery w 4Q27. Wydłużenie oraz struktura bieżących nakładów na prace rozwojowe skłoniły nas do podwyższenia zakładanego budżetu gry do 1,4 mld zł (i drugie tyle na marketing). Biorąc jednak pod uwagę, że kolejne części będą mocno bazować na technologii W4 łączny budżet trylogii wzrósł z 2,1 do 3,2 mld. Możliwe są też efekty synergii kampanii marketingowych, wynikające z koncentracji premier. Zarząd chce wydać całą nową trylogią w ciągu 6 lat) oraz rozpoznawalności marki, które skutkowałyby niższymi kosztami sprzedaży względem modelu opartego o wydatki na CP77" - napisał Mateusz Chrzanowski w raporcie z 16 grudnia.
Specjalista podwyższył domyślną cenę przyszłych gier na 80 USD oraz dodał do prognoz sprzedaż 11 mln kopii spodziewanego w 2026 r. DLC do Wiedźmina 3. Ponadto korzystniejszy kalendarz debiutów i wyższe mnożniki dla branży poskutkowały wyraźnym wzrostem wyceny porównawczej.
Zastrzeżenia prawne związane z raportem znajdują się w załączniku.
