Czytasz dzięki

Wykorzystać nową sytuację

opublikowano: 07-09-2020, 22:00

Dziewiąta już edycja konkursu Polska Firma — Międzynarodowy Czempion odbywa się w szczególnym czasie, gdy światowa gospodarka liże rany po gwałtownym i niespodziewanym ciosie zadanym jej przez pandemię.

Większość firm boryka się z problemami, także te, których domeną jest eksport czy szerzej rozumiana ekspansja zagranicznej. Spadek popytu na produkty lub usługi, problemy logistyczne, kłopoty kontrahentów — to wyzwania, z którymi musi teraz mierzyć się niejeden zarząd.

Jest jednak także druga strona medalu. Części firm nie zaszkodziło pojawienie się wirusa, a wręcz przeciwnie — lockdown i przeniesienie aktywności społecznej do cyberprzestrzeni dało im okazję na większe zyski i podbój nowych rynków. Warto też zauważyć chyba nieodwracalną zmianę w światowym biznesie. Nagłe kłopoty logistyczne i przerwanie łańcuchów dostaw spowodowało, że wiele globalnych firm, reprezentujących tzw. świat zachodni, nie będzie już szukać siły roboczej czy półproduktów np. na Dalekim Wschodzie, ale gdzieś bliżej swoich macierzystych krajów (piszemy o tym więcej w sąsiednim artykule). To stwarza ogromną szansę dla naszego biznesu i mam wrażenie, że już jest ona wykorzystywana.

W naszym konkursie będziemy oceniali zgłoszone firmy na podstawie danych za 2019 r., kiedy jeszcze nikt nie spodziewał się, że za kilka miesięcy pojawi się tak gigantyczny wstrząs. Jestem jednak przekonany, że to właśnie te firmy, które były liderami polskiej ekspansji w ubiegłym roku, mają największe predyspozycje, by wymienioną wyżej okazję wykorzystać.

Jeśli chodzi o sam konkurs, to co roku, obserwując to, co dzieje się na rynku, i wychodząc naprzeciw trendom, staramy się go ulepszać. Poza podstawowymi kategoriami, jak inwestor zagraniczny czy eksporter, podzielonymi na kilka podkategorii, a także tradycyjną nagrodą specjalną Wizjoner Eksportu, w tej edycji dołożyliśmy m.in. takie kategorie, jak lider cyfrowego eksportu, promotor ekologii na rynkach zagranicznych czy globtroter. Jestem przekonany, że wiele firm, które działają nie tylko na naszym krajowym podwórku, ma szansę na wysoką pozycję w którejś z tak licznych konkurencji naszego rankingu. Razem z naszymi partnerami serdecznie zapraszam firmy do udziału w konkursie. Tę szansę też trzeba wykorzystać.

Szczegóły konkursu

Zgłoś firmę do konkursu Polska Firma — Międzynarodowy Czempion. Udział jest bezpłatny, na zgłoszenia czekamy do 21 października. Sprawdź szczegóły, poznaj nowe kategorie, zapoznaj się z regulaminem na stronie: czempioni.pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRZEGORZ NAWACKI, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Polecane