Wymienne nadwozia w transporcie

ADAM OPOKA, dyrektor operacyjny Vive Transport
02-10-2016, 22:00

Nadwozia wymienne typu BDF (swap body) wykorzystywane są w Vive Transport od początku jej istnienia, obecnie w naszej flocie znajduje się 616 kontenerów, rozsianych po całej Europie.

Ich rozmieszczenie w znacznym stopniu ułatwia działania, związane z zakupem surowca. Spełniają one niezmiernie ważną funkcję magazynową, która w szczególny sposób odzwierciedla specyfikę działania naszej firmy. Dysponujemy 73 zestawami wysokokubaturowymi. Posiadana przez firmę flota składa się głównie z pojazdów marki DAF, nie starszych niż dwuletnie. Wszystkie pojazdy i nadwozia wymienne monitorowane są w systemie GPS Transics zintegrowanym z systemem ERP Speed i prowadzone w załogach dwuosobowych.

Zastosowanie zwinnych i wartościowych łańcuchów dostaw w logistyce, oferowanych klientom oparte jest na wykorzystaniu całości wiedzy zgromadzonej w przedsiębiorstwie, jak i przez wszystkich interesariuszy spółki. Patrząc kompleksowo, użycie nadwozi wymiennych w transporcie podnosi jakość świadczonych usług, a co za tym idzie także terminowość dostaw.

Kontenery służące jako mobilny magazyn usprawniają optymalny załadunek towaru na terenie dowolnej firmy, bez wykorzystywania magazynów właściwych. Pozostawianie ich u załadowcy sprawia, że nie występują koszty związane z postojem ciężarówki. Nadwozia pozostawione są do dyspozycji załadowcy/odbiorcy. Przewoźnik odbiera załadowane nadwozia, co znacznie skraca czas oczekiwania.

Spółka Vive Transport podjęła decyzję, że w kolejnych latach będzie rozszerzać Sped2Gen na zasadzie klastra. Obecnie powołany klaster nadwozi wymiennych i jego trzon opiera się na taborze firmy Vive Transport. Jako założyciel, do współpracy zaprosiliśmy przedsiębiorstwa, które wykonywały usługi dla Vive Transport przy użyciu naczep, na zasadzie spedycyjnej. Powstała spedycja drugiej generacji (sped2Gen). W klastrze znalazły się takie przedsiębiorstwa transportowe jak Omega Pilzno, Aga Piła, Marathon Poznań, Bespol Łasin.

Podstawowym zadaniem stawianym organizacji jest zwiększenie udziału podmiotów zewnętrznych w kastrze, na rok 2016 to od 28 do 35 pojazdów oraz od 110 do 140 nadwozi wymiennych. Należy także wspomnieć o ciągłym dążeniu do usprawnienia działania klastra, a także poprawy świadczonych usług. Udział partnerów w klastrze ma na celu wyeliminowanie udziału spedycji naczepami oraz pozwoli na lokowanie środków finansowych w odpowiednich obszarach Grupy Vive.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADAM OPOKA, dyrektor operacyjny Vive Transport

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wymienne nadwozia w transporcie