Wyniki Amazona lepsze od prognoz

Tadeusz Stasiuk, MarketWatch
opublikowano: 2024-10-31 21:46

Trzeci kwartał okazał się bardzo udany dla Amazona. Wyniki lidera handlu w Internecie przebiły oczekiwania analityków z Wall Street zapewniając zwyżkę cena akcji w posesyjnym handlu przekraczającą 5 proc.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Amerykański lider sprzedaży i usług on-line wypracował w okresie lipiec-wrzesień 2024 r. przychody w kwocie 158,88 mld USD podczas gdy mediana prognoz wskazywała na poziom 157,2 mld USD. Rok wcześniej sprzedaż podliczono na 143,1 mld USD.

Z kolei zysk na akcję wyniósł 1,43 USD i okazał się dużo wyższy niż rynkowy konsensus na pułapie 1,14 USD. W tym przypadku w analogicznym okresie 2023 r. EPS wyniósł 0,94 USD.

Firma mogła pochwalić się również dobrymi wynikami działalności w chmurze. Przychody Amazon Web Services zwiększyły się z 23,06 mld USD w III kw. 2023 r. do 27,45 mld i pokryły się z oczekiwaniami specjalistów.

Sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 19 proc. rok do roku w tym kwartale, w porównaniu do roku ubiegłego, kiedy zwiększyła się o 12 proc.

Kolejnym jasnym punktem była reklama. Wygenerowana przez nią przychody również podskoczyły o 19 proc. w ujęciu rocznym do 14,3 mld USD przewyższając wzrost w podstawowej działalności detalicznej Amazona.

Zysk operacyjny w trzecim kwartale wzrósł o 56 proc. do 17,4 mld USD, co pokazuje, że skoncentrowanie się na wydajności i ciągłe cięcie kosztów nadal podnosi wynik netto.

Amazon prognozuje przychody w bieżącym kwartale na poziomie od 181,5 do 188,5 mld USD, co oznaczałoby wzrost o 7 do 11 proc. rok do roku.

Akcje Amazona zajmują trzecie miejsce pod względem procentowego wzrostu ceny w grupie tzw. Wspaniałej Siódemki, notując w tym roku wzrost o prawie 30 proc. i ustępując jedynie walorom Meta i Nvidii.