Zysk operacyjny wyniósł 731 mln zł, a EBITDA 1.157 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 867,9 mln zł zysku operacyjnego i 1.299,1 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 5,212 mld zł (wzrost o 19,8 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 5,434 mld zł.
Przed rokiem LPP miało 4,35 mld zł przychodów, 802 mln zł EBIT i 1,16 mld zł EBITDA.
Prognozy LPP
Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2025 przychodów w wysokości ok. 26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc.
"Jednocześnie na kolejny rok finansowy tj. 2025 dzięki wzrostom powierzchni 35-40 proc., pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom rdr w kanale online, grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 26 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc." - podało LPP.
"W roku 2025 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż maks. 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 3,5 mld zł, z tego 2,3 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia.
Jak podano, plany sprzedażowe grupy na cały rok finansowy 2024 zakładają możliwość osiągnięcia ok. 20-21 mld zł sprzedaży i marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. Wydatki inwestycyjne mają wynieść 1,9 mld zł.
Dobry IV kwartał
Zarząd spółki ocenia, że perspektywy dla czwartego kwartału są pozytywne, a sprzedaż od 1 listopada do 10 grudnia 2024 wzrosła o 22,4 proc. rdr w walutach stałych.
"W realizacji planów na 2024 umacnia grupę dobra perspektywa IV kwartału, wynikająca z pozytywnego przyjęcia kolekcji zimowej przez klientki/ klientów oraz wzrostu sprzedaży r/r +22,4 proc. (w walutach stałych) w okresie od 1 listopada do 10 grudnia 2024, a także realizacja zaplanowanych otwarć sklepów w IV kwartale.
Jak podano w prezentacji, w czwartym kwartale planowane jest otwarcie 290 nowych salonów.
Spółka poinformowała, że w okresie Black Week, czyli 5 dni od 28 listopada do 2 grudnia, wzrost sprzedaży grupy wyniósł 16 proc. w walutach stałych. Jak podano, promocje były z korzystną marżą brutto na sprzedaży. W segmencie online sprzedaż wzrosła o 28 proc. rdr w walutach stałych, w offline zwiększyła się o 7 proc. rdr.