Wyniki McDonald’s lepsze od oczekiwań

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 28-07-2021, 14:01

Koncern McDonald’, największa na świecie sieć restauracji typu fast food skorzystała ze złagodzenia restrykcji i ponownego otwarcia swoich placówek, co pozwoliło jej wypracować rezultaty w minionym kwartale lepsze niż zakładali analitycy z Wall Street, informuje Reuters.

PublicDomainImages/Pixabay

Dodatkowo sprzedaż została wsparta wysoką popularnością posiłku inspirowanego południowokoreańskim zespołem k-popowym BTS.

Łączne przychody wygenerowane przez amerykańskiego giganta wzrosły w okresie kwiecień-czerwiec 2021 r. o 57 proc. w ujęciu rocznym do 5,89 mld USD. Rok wcześniej z powodu szeregu lockdownów w różnych krajach spowodowanych pandemią koronawirusa sprzedaż spadłą o 30 proc.

Wynik netto zwiększył się prawie czterokrotnie osiągając pułap 2,22 mldUSD, zaś wskaźnik EPS po doliczeniu niektórych czynników o charakterze jednorazowym wyniósł 2,37 USD.

Firma pochwaliła się, ze sprzedaż typu like to like wzrosła aż o 40,5 proc. i była wyższa niż przed pandemią w drugim kwartale 2019 r. Tego typu przychody odnotowane tylko na amerykańskim rynku zwiększyły się o 29,5 proc. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. była wyższa o 15 proc.

McDonald’s podkreśla, że nowa oferta, w tym BTS Meal i Chicken McNugget przyczyniła się do większej ilości wizyt w lokalach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane