Czytasz dzięki

Wyniki Samsunga przebiły prognozy

opublikowano: 30-07-2020, 06:42

Samsun wypracował lepsze rezultaty niż zakładał rynek i przedstawił bardziej optymistyczna prognozę na drugi kwartał.

Południowokoreański gigant rynku elektroniki użytkowej pochwalił się dochodem netto w kwocie 5,5 bln wonów (4,6 mld USD) w okresie trzech miesięcy do czerwca 2020 r. włącznie. Tymczasem mediana szacunków analityków zakładała wynik na poziomie 4,9 bln wonów. Wcześniej rynkowy potentat sygnalizował 23 proc. wzrost zysku operacyjnego za wspomniany okres.

Samsung
Zobacz więcej

Samsung fot. Bloomberg

Samsung jest największym producentem smartfonów na świecie, dostarcza również komponenty, takie jak chipy pamięci. Po wybuchu pandemii ostrzegł przed załamaniem w biznesie konsumenckim w drugim kwartale. Jednak sprzedaż smartfonów, telewizorów i innych gadżetów zaczęła rosnąć, a firma twierdzi, że popyt prawdopodobnie wzrośnie dzięki wprowadzeniu nowych konsol do gier i modeli telefonów, których oczekuje się od Apple i samego Samsunga.

Choć zdaniem spółki, drugie półrocze wydaje się być bardziej optymistyczne, stwierdziła jednak, że nie przedstawi rocznych prognoz finansowych ze względu na przedłużającą się niepewność związaną z koronawirusem.

Gros zysków koncernu pochodzi z układów pamięci używanych we wszystkich urządzeniach, od telefonów i konsol po serwery, które pomagają w dostarczaniu usług online, takich jak wideo i muzyka. Samsung powiedział, że spodziewa się wzrostu ogólnego rynku pamięci DRAM.

Oddział mobilny największego na świecie producenta smartfonów odnotował 25 proc. wzrost przychodów operacyjnych do 1,95 bln wonów. Z kolei dział wyświetlaczy Samsunga, który dostarcza organiczne ekrany z diodami elektroluminescencyjnymi do iPhone'ów Apple, osiągnął zysk operacyjny w wysokości 300 mld wonów. Natomiast oddział elektroniki użytkowej, który obejmuje telewizory i urządzenia wypracował 730 mld wonów zysku. 

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane