
W trzecim kwartale 2021 r. przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 78,06 mld juanów (12,22 mld USD) i okazały się nieco niższe niż mediana prognoz analityków, która zakładała wynik na poziomie 79,20 mld juanów. Przychody ze sprzedaży smartfonów zwiększyły się o zaledwie 0,4 proc. osiągając pułap 47,8 mld juanów,
Firma odnotowała natomiast aż 84 proc. spadek zysku do kwoty 788,6 mln juanów, co jednak było wynikiem – jak wyjaśniła - zmianom w wycenach spółek w swoim portfelu inwestycyjnym.
Bez uwzględniania czynników o jednorazowym charakterze zysk koncernu sięgnął 5,18 mld juanów, nieznacznie w tym wypadku przebijając oczekiwania rynku (5,09 mld juanów).
Problemy Huawei, które zostało objęte amerykańskimi sankcjami zostały przez Xiaomi wykorzystane tylko połowicznie. O ile udział Xiaomi w rynku smartfonów zwiększył się, jednak firma została wyprzedzona przez markę Honor (wydzieloną z Huawei), która została trzecim pod względem wielkości producentem smartfonów w Chinach pod względem udziałów po Oppo i Vivo.