Wyniki Xiaomi nieco rozczarowały

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 23-11-2021, 13:10

Xiaomi, chiński producent sprzętu elektronicznego, który szturmem wdarł się czołowe pozycje wśród producentów smartfonów zaczyna odczuwać rosnącą konkurencję, co przekłada się na przychody koncernu, informuje Reuters.

fot. Bloomberg

W trzecim kwartale 2021 r. przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 78,06 mld juanów (12,22 mld USD) i okazały się nieco niższe niż mediana prognoz analityków, która zakładała wynik na poziomie 79,20 mld juanów. Przychody ze sprzedaży smartfonów zwiększyły się o zaledwie 0,4 proc. osiągając pułap 47,8 mld juanów,

Firma odnotowała natomiast aż 84 proc. spadek zysku do kwoty 788,6 mln juanów, co jednak było wynikiem – jak wyjaśniła - zmianom w wycenach spółek w swoim portfelu inwestycyjnym.

Bez uwzględniania czynników o jednorazowym charakterze zysk koncernu sięgnął 5,18 mld juanów, nieznacznie w tym wypadku przebijając oczekiwania rynku (5,09 mld juanów).

Problemy Huawei, które zostało objęte amerykańskimi sankcjami zostały przez Xiaomi wykorzystane tylko połowicznie. O ile udział Xiaomi w rynku smartfonów zwiększył się, jednak firma została wyprzedzona przez markę Honor (wydzieloną z Huawei), która została trzecim pod względem wielkości producentem smartfonów w Chinach pod względem udziałów po Oppo i Vivo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane