Wyrosła na stali

Kamil Kosiński
opublikowano: 04-12-2006, 00:00

Zaczęli do stali nierdzewnej. Przez lata inwestowali w urządzenia do jej wstępnej obróbki. Teraz handlują też wyrobami z aluminium.

W czerwcu 1990 r. Tadeusz Pająk i Piotr Orłowski zawiązali spółkę Nova Trading. Od początku postanowili specjalizować się w handlu stalą nierdzewną. Niespełna dwa lata później firma dokonała samodzielnej transakcji importowej. Dziesięć ton wyrobów stalowych sprowadzonych z Finlandii sprzedało się w ciągu jednego dnia...

Kierunek Śląsk

Firma — zatrudniająca dziś 160 osób — liczyła zaledwie 12 pracowników. Nie miała nawet jednej maszyny do foliowania blach. Obecnie — pięć. Pierwsza została kupiona w 1993 r. W tym samym roku powstał oddział w Warszawie i biuro handlowe w Katowicach. W 1995 r. siedziba Nova Trading została przeprowadzona do obecnej lokalizacji. Firma kupiła też budynki magazynowe. Rok później przeniesiono biuro w Katowicach. Na Śląsku pojawił się też magazyn. W 1997 r. powstało biuro handlowe w Gdańsku.

W 1999 r. doszło do kolejnych inwestycji na Śląsku. Nova Trading kupiła magazyn w Sosnowcu, a rok później sprowadziła do tego miasta maszynę do szlifowania i polerowania rur oraz prętów.

— Od tego momentu zaczyna się rozwój firmy jako centrum serwisowego. Konsekwentnie poszerzany jest park maszynowy o kolejne urządzenia do wstępnej obróbki wyrobów ze stali nierdzewnej — czytamy na stronie internetowej Nova Trading.

Sosnowiecką linię technologiczną rozbudowano w 2003 r., a w 2005 r. została tam uruchomiona druga maszyna do szlifowania i polerowania rur oraz prętów. Przy okazji modernizacji w 2003 r. Nova Trading zainwestowała też w maszynę do szlifowania profili i płaskowników.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Ponownie w Toruniu

Do pierwszej transakcji eksportowej doszło w 2000 r. Rok później powstał drugi magazyn w Toruniu, a spółka przekształciła się z cywilnej w jawną, by w 2004 r. stać się spółką akcyjną. Wraz ze zmianami formalnoprawnymi zmieniła się też specjalizacja firmy. Pod koniec 2002 r. odeszła od dotychczasowej, czyli handlu stalą nierdzewną. W ofercie pojawiły się wyroby hutnicze z aluminium. W 2003 r. powstała hala produkcyjna w Toruniu. Wstawiono do niej maszynę do szlifowania i szczotkowania blach. Dwa lata później dołączyła do niej linia do cięcia zwojów blach na arkusze. Równoczesnie powstało nowe centrum dystrybucyjne w Toruniu.

Wspierają sport i kulturę

Michał Zaleski, prezydent Torunia

W Toruniu coraz więcej firm angażuje się w przedsięwzięcia pozabiznesowe. Wspierają sport, kulturę, organizacje charytatywne. Często stają się partnerami na stałe lub dłuższy czas — to już nie jednorazowe akcje, ale regularna współpraca.

Tak jest z Novą Trading, której obecność widoczna jest przede wszystkim w toruńskim sporcie. Bez wsparcia tej firmy, nasza żeńska koszykówka nie miałaby szans na powrót do ekstraklasy. Firma wspiera także żużel, a to bardzo ważna dyscyplina sportu dla wielu torunian. W mieście, które ubiega się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury, istotne jest także wsparcie dla tej dziedziny. I tu Nova Trading angażuje się coraz mocniej — od lat wspiera Toruńską Orkiestrę Symfoniczną, a w tym roku była strategicznym sponsorem festiwalu Toruń — Muzyka i Architektura.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane