Czytasz dzięki

Wyścigi biurowców w Gdyni

opublikowano: 04-06-2020, 22:00

W ciągu dwóch lat w Gdyni powstanie kilka biurowców. Jako pierwszy odda obiekt lokalny inwestor.

Mimo pandemii prace na budowie 3 T Office Park w Gdyni nie zwalniają tempa. Z ziemi wyrosły już 22 z 33 kondygnacji trzech zaplanowanych wież biurowych.

Wśród przyszłych najemców 3T Office są już m.in. przedszkole,
restauracja i przychodnia zdrowia. [
Zobacz więcej

NA PARTERZE:

Wśród przyszłych najemców 3T Office są już m.in. przedszkole, restauracja i przychodnia zdrowia. [ Fot. ARC

— Prace odbywają się w systemie dwuzmianowym, a w przypadku betonowania także w nocy. Codziennie na budowie pracuje ponad 250 osób. Obecnie trwają prace instalacyjne oraz montaż fasad. W IV kw. planujemy rozpocząć roboty wykończeniowe na częściach najmu, a zakończenie budowy jest planowane na połowę 2021 r. — mówi Sergiusz Gniadecki, inwestor biurowca i prezes 3T Office Park.

W cieniu Gdańska

Według firmy Cresa Polska w Gdyni jest około 162 tys. m kw. powierzchni biurowej, licząc nie tylko należącą do klasy A. Dla porównania: w całym Trójmieście jest prawie 840 tys. m kw. biur, z czego najwięcej przypada na Gdańsk — ponad 643 tys. m kw. Tymczasem nowe inwestycje mają do przełomu lat 2022/23 zwiększyć powierzchnię biurową w Gdyni aż o ponad 50 tys. m kw. (przyrost o ponad 30 proc.).

— Największy z planowanych obiektów i najbardziej zaawansowany w realizacji to 3T Office, który ma dostarczyć 38,5 tys. m kw. powierzchni najmu. Oprócz lokalnej gdyńskiej firmy także Torus, spółka z Gdańska znana z kompleksu biurowego Alchemia, przymierza się w Gdyni do budowy budynku biurowego o powierzchni około 32 tys. m kw. oraz po raz pierwszy deweloperzy spoza Trójmiasta. Kompleks Marina Office (28 tys. m kw.) wybuduje PHN, a budynek K2 (11 tys. m kw.) — Vastint — mówi Michał Rafałowicz, dyrektorregionu pomorskiego w Cresa Polska.

Do biura powoli

Obecnie firmy wstrzymują się z podpisywaniem nowych umów najmu, choć przyszłość jest optymistyczna. Według Michała Rafałowicza Trójmiasto gwarantuje najlepszą spośród polskich miast jakość życia, co ma przełożenie na decyzje firm o lokalizowaniu biur właśnie na tym rynku. Coraz więcej międzynarodowych firm tworzy tu lokalne oddziały BPO/SSC/ GBS. Trójmiasto ma też najniższy wskaźnik pustostanów ze wszystkich miast regionalnych.

— Zainteresowanie najmem jest bardzo duże. Obecnie mamy już w 3T Office Park wynajęte 20 proc. powierzchni. Reszta jest w postępowaniach ofertowych, z czego 50 proc. to zaawansowane negocjacje, a 30 proc. dotyczy nowych pytań ofertowych z kwietnia oraz maja — mówi Sergiusz Gniadecki.

Według niego pandemia nie wpłynęła znacząco na oczekiwania najemców co do skrócenia czasu trwania umów — najczęściej są zawierane na 5 do 7 lat, chociaż zdarzają się też na 10.

— Z pewnością wpłynęła na urządzenie powierzchni biurowej. Pracujemy z najemcami, proponując rozwiązania zapewniające m.in. elastyczne aranżowanie przestrzeni, dające możliwość zachowania większych odległości między stanowiskami pracy — mówi Sergiusz Gniadecki.

17 EUR Nawet tyle wynoszą miesięczne czynsze wywoławcze za metr kw. w Trójmieście w nowoczesnych budynkach wyższej klasy. W nowoczesnych budynkach niższej klasy zaczynają się od 10,50 EUR.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane