Czytasz dzięki

Wystartowali z autorskim algorytmem i gwarancjami

opublikowano: 09-07-2015, 22:00

Ponad rok przygotowań i unijny zastrzyk finansowy sprawiły, że kolejny pomysł założycieli Fru.pl już działa w praktyce.

Smart connection, tak nazywa się nowa oferta Fru.pl, polskiego serwisu rezerwacji lotów, istniejącego od 2007 r., a polega na wybraniu dla użytkownika najtańszych podróży z przesiadką do wskazanego przez niego miejsca i z powrotem. Portal wyręczy w takich poszukiwaniach, ułoży trasę, oszczędzając czas klienta do kilku kliknięć i oferując przelot do innego miasta w Europie czy do Marakeszu za łącznie kilkaset, a nie kilka tysięcy złotych. Opracowanie i wdrożenie nowej usługi pochłonęło ok. 1 mln zł. 730 tys. zł, czyli 70 proc. kosztówprojektu pozyskano z funduszy unijnych. Założyciele Fru.pl wierzą, że nie są to zmarnowane pieniądze.

— Nie spotkaliśmy nigdzie takiego produktu. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie, stworzyliśmy algorytm, który pozwala łączyć w jednej rezerwacji wszystkie linie, i regularne, i tanie — informuje Michał Wrodarczyk, współzałożyciel serwisu.

Aby zbudować usługę tanich lotów składanych, jak określają jej twórcy, trzeba było zebrać ogromną ilość danych o lotach z wielu lotnisk i odpowiednio je przetworzyć. Pracowało nad tym 35 informatyków. Po ponad roku przygotowań, na starcie smart connection może pokazać 500 tras połączeń lotniczych z Polski, na których podróżni zaoszczędzą.

Firma zdecydowała się na jeszcze jeden koszt, który może przynieść powodzenie usługi.

— Dajemy klientom gwarancję, że dotrą do celu w razie odwołania lotu czy przesunięcia godzin, uniemożliwiając im dalszą zaplanowaną podróż. Bez dodatkowej opłaty zaoferujemy alternatywne loty. Uruchomiliśmy specjalną infolinię na zgłaszanie takich sytuacji — wyjaśnia Krzysztof Węcławowicz, który zajmuje się wdrażaniem i nadzorowaniem projektów realizowanych przez firmę w Polsce, Rumunii i Wietnamie. Obecnie zatrudnia ona ok. 160 osób.

— Moim marzeniem jest objęcie smart connection całego świata — wyznaje Krzysztof Węcławowicz. To wymaga dalszego zbierania danych. Najszybciej nowa usługa obejmie Azję. © Ⓟ

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane