Wystawa w Kanadzie zgromadzi blisko 120 firm
W dniach 10-13 maja 2001 roku w Montrealu odbędzie się Polska Kooperacyjna Wystawa Narodowa Polska-Canada 2001, której towarzyszyć będą liczne spotkania gospodarcze. Organizatorami są: Wydział Ekonomiczno-Handlowy Ambasady RP w Kanadzie, Międzynarodowe Targi Pomorza i Kujaw oraz Worldexpo.
Polska-Canada 2001 to pierwsza polska narodowa wystawa w tym kraju, przygotowana we współpracy z Ministerstwem Przemysłu i Handlu prowincji Quebec oraz Kanadyjsko-Polską Izbą Handlową. Patronat nad imprezą objęły Ministerstwo Gospodarki i Konsulat Generalny RP w Montrealu.
Kto i ile zapłaci
Impreza znajduje się na liście refundacji MG. Lista A zawiera dziewięć polskich wystaw narodowych o priorytetowym znaczeniu dla gospodarki. Maksymalna kwota refundacji kosztów (powierzchni wystawienniczej, standardowej zabudowy) wynosi 15 tys. zł oraz z tytułu 50 proc. kosztów transportu eksponatów — 5 tys. zł na jednego wnioskodawcę.
Aby uzyskać zwrot kosztów, należy złożyć wniosek, a po zakończeniu imprezy udokumentować poniesione wydatki. Małe i średnie firmy mogą liczyć na refundację wysokości 1 tys. zł, duże — na 800 zł za 1 mkw. stoiska.
— Za wynajęcie powierzchni wystawienniczej uczestnicy muszą zapłacić około 9,4 tys. zł za blok wystawienniczy, który liczy 9 mkw. Koszt ten uwzględnia standardową zabudowę (logo firmy, stolik, krzesła, półki, punkty oświetleniowe), a także możliwość umieszczenia reklam w publikacjach. Pierwsza to „Katalog ofert kooperacyjnych firm polskich”, który trafił m.in. do izb handlowych, stowarzyszeń biznesowych, Ambasady Kanady w Polsce oraz do firm, które potencjalnie są zainteresowane inwestowaniem w naszym kraju. Drugi katalog jest typowo prezentacyjny i będzie rozdawany w dniu otwarcia targów — mówi Ryszard Puciato, dyrektor MTPiK, prezes Worldexpo.
Uczestnictwo w wystawie potwierdziło około stu dwudziestu polskich i polonijnych firm reprezentujących wszystkie sektory. Wystawa zlokalizowana będzie w Pałacu Kongresowym, w Montrealu. Podzielona jest na pięć sektorów: dóbr konsumpcyjnych; artykułów dekoracyjnych oraz rękodzieła; inwestycyjno-kooperacyjny (handel, inwestycyje, kultura i nauka); mebli, wyposażenia wnętrz i artykułów gospodarstwa domowego; artykułów spożywczych i opakowań; maszyn, urządzeń, narzędzi i podzespołów.
W ramach wystawy
— Wymiana gospodarcza między Polską a Kanadą rozwija się ze stałą dynamiką od lat. Zminimalizowane bariery formalne sprzyjają rozwojowi wymiany handlowej i inwestycyjnej. Dlatego jesteśmy dla Kanady jednym z priorytetowych rynków inwestycyjnych — zapewnia Ryszard Puciato.
Wystawa Polska-Canada 2001 stanowić będzie centralny element Dni Polskich, w ramach których planowane są następujące seminaria i spotkania: „Polska w nowym tysiącleciu”; sytuacja i rozwój współpracy gospodarczej, z udziałem przedstawicieli MG, rządu Quebec oraz firm kanadyjskich; bilatelarne spotkania biznesowe dla polskich i kanadyjskich firm. Odbędą się również wystawy i koncerty oraz prezentacja polskiej kuchni narodowej zorganizowana we współpracy z Fundacją Kulturalną im. Wiesława Dymnego w Montrealu.
Ewa Bęczkowska
[email protected] tel. (22) 611-62-71