Wyszukaj sobie cień

Dorota Czerwińska
opublikowano: 11-01-2008, 00:00

Rusza dziewiąta edycja „Cienia menedżera”, w którym co roku ponad 200 firm proponuje ponad 1100 miejsc pracy dla studentów i absolwentów.

Na potrzeby firmy

Rusza dziewiąta edycja „Cienia menedżera”, w którym co roku ponad 200 firm proponuje ponad 1100 miejsc pracy dla studentów i absolwentów.

Około 30 proc. przedsiębiorstw bierze udział w programie od początku. Jednym z nich jest hotel Sheraton.

— Dlatego że dużą zaletą tego programu jest system rekrutacji — wyjaśnia Katarzyna Gontarczyk z Sheratona.

Zgłaszające się do programu firmy muszą dokładnie określić, ilu praktykantów potrzebują i jakie stawiają im wymagania. Z kolei studenci, po zapoznaniu się ze wszystkimi ofertami praktyk (na stronie www.cm.iblf.pl), zgłaszają się, wypełniając odpowiedni formularz. Wybierają firmę i dział, w którym chcą praktykować. Następny etap to rekrutacja prowadzona przez agencję doradztwa personalnego HRK. Ostatecznie o wyborze praktykanta decyduje potrzebująca go firma i obie strony podpisują umowę.

Zadania dla ambitnych

W hotelu Sheraton praktykanci z „Cienia menedżera” trafiają przede wszystkim do działu public relations.

— Nasze wymagania są wysokie. Potrzebujemy osób samodzielnych i znających języki obce, ponieważ od razu są one rzucane na głębokie wody. Samodzielnie pracują nad prowadzonymi przez nas projektami, przede wszystkim dotyczącymi odpowiedzialności społecznej. Mogą też realizować własne pomysły — informuje Katarzyna Gontarczyk.

Na ogół praktykanci pracują w Sheratonie miesiąc, choć zdarzało się, że umowa była przedłużana nawet do ośmiu miesięcy. Niektórzy są po zakończeniu praktyk zatrudniani na stałe, jak na przykład Magdalena Sokołowska, od czterech lat pracownica działu personalnego Sheratona.

— Jako praktykantka od razu dostałam ambitne zadania. Nie było łatwo, ale się opłaciło. Po studiach rozpoczęłam tu pracę — mówi Magdalena Sokołowska.

Firmy to cenią

Firmy wysoko oceniają rekrutację studentów do programu i to, że nie muszą jej prowadzić same.

— Zdarzyło się nam nawet przyjąć więcej studentów, niż planowaliśmy, ze względu na ich umiejętności. Poza tym rekrutacja jest prowadzona nie tylko ze względu na konkretne potrzeby firm, ale także rodzaj przedsiębiorstwa. Nie każdy odnajduje się w pracy w korporacji. Procedury, nacisk na pracę zespołową, dobra organizacja pracy nie są dla wszystkich. A w „Cieniu menedżera” kandydaci na praktyki są bardzo dobrze wybrani — uważa Jolanta Szerstobitow z Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Po raz trzeci w programie weźmie udział Kancelaria Prawna Łaszczuk i Wspólnicy.

— To bardzo dobry sposób na pozyskanie przyszłych współpracowników. Studenci z „Cienia menedżera” są zmotywowani do pracy i mają jasno określone cele zawodowe — opowiada Beata Kusto z Kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy.

Organizatorami programu są Stowarzyszenie Autokreacja wraz z Międzynarodowym Forum Liderów Biznesu Księcia Walii. „Puls Biznesu” jest patronem medialnym przedsięwzięcia.

Weź udział w programie

Program „Cień menedżera” funkcjonuje w Europie Środkowej (Czechy, Bułgaria, Węgry) od 1992 r. W Polsce Stowarzyszenie Autokreacja, partner The Prince of Wales International Business Leaders Forum, prowadzi program od 1999 r. Termin zgłoszeń dla firm mija 31 stycznia. Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy na stronie www.cm.iblf.pl. Studenci mogą się zgłaszać od lutego do końca kwietnia.

Dorota Czerwińska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane