Wyższa prognoza, wyższa wypłata

Beata Tomaszkiewicz
09-08-2006, 00:00

Choć drugi kwartał był nieco słabszy, to całe półrocze spółka może zaliczyć do udanych. Perspektywy też są optymistyczne.

W. Kruk, jedyny na giełdzie przedstawiciel branży dóbr luksusowych, zarobił w pierwszej połowie tego roku na czysto 1,5 mln zł. Rok wcześniej miał 0,6 mln zł straty. Zysk operacyjny wyniósł 3,2 mln zł i był o 382 proc. wyższy niż przed rokiem.

Koniec integracji

— W pierwszym półroczu zakończyliśmy proces integracji z W. Kruk spółki Rytosztuka. Mamy więc w grupie dwie firmy: W. Kruk, specjalizującą się w sprzedaży wyrobów jubilerskich, i Deni Cler, sprzedającą odzież. Obie są zdolne do wypracowywania coraz większych zysków — mówi Jan Rosochowicz, prezes W. Kruk.

Ale nie ukrywa, że w drugim kwartale zarówno przychody ze sprzedaży grupy, jak i wynik operacyjny były nieco niższe niż rok wcześniej. Trzeba wziąć pod uwagę, że na wynik drugiego i trzeciego kwartału 2005 r. pozytywny wpływ miały targi Expo w Japonii, gdzie biżuteria W. Kruk — jak twierdzi prezes — cieszyła się wzięciem.

— Jeśli w trzecim i czwartym kwartale pójdzie nam równie dobrze, z całą pewnością przekroczymy plan finansowy. Trudno mi powiedzieć, o ile. Zależy to od powodzenia, jakim w trzecim kwartale będzie się cieszyła kolekcja jesienna Deni Cler — mówi Jan Rosochowicz.

Na salony

Rynek przyjął te wieści wzrostem kursu, na początek o 3,28 proc. — do 66,10 zł. Na zamknięciu cena wyniosła 65,80 (+2,81 proc.). Nic w tym dziwnego, bo szef grupy oprócz lepszych wyników zapowiedział wyższą dywidendę.

— Plan, który chcemy przekroczyć, zakłada uzyskanie na koniec roku 7,5 mln zł zysku netto, 11 mln zł zysku operacyjnego i 128,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Od ubiegłego roku nasza strategia przewiduje dywidendy: za 2005 r. wypłacimy akcjonariuszom po 1 zł na akcję. Za 2006 r. będziemy chcieli, by była zdecydowanie wyższa — podkreśla Jan Rosochowicz.

Dodaje, że wysokość dywidendy zależeć będzie od realizacji planów inwestycyjnych. Jeszcze w tym roku grupa otworzy cztery sklepy W. Kruk i jeden Deni Cler. Do końca 2008 r. sieć W. Kruk ma powiększyć się z 39 do 55 salonów, a spółki odzieżowej — z 23 do 30.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyższa prognoza, wyższa wypłata