WZG CHCE SPRZEDAWAĆ O 15 PROC. WIĘCEJ GAZU

Bożena Sztonyk
25-08-2000, 00:00

WZG CHCE SPRZEDAWAĆ O 15 PROC. WIĘCEJ GAZU

Wielkopolski zakład ma szansę zostać jednym z głównych dystrybutorów

STRATEGICZNE ZAŁOŻENIA: Jeśli w tym roku i następnych latach wzrost sprzedaży będzie oscylował wokół 15 proc. rocznie, to za 5-6 lat mamy szansę dwukrotnie zwiększyć sprzedaż gazu. To z kolei pozwoli nam zakwalifikować się do grupy największych firm dystrybucyjnych — mówi Stanisław Szołkowski, dyrektor WZG fot. Jacek Łaszczewski

Wielkopolski Zakład Gazowniczy ma szansę zostać jedną ze spółek dystrybucyjnych, pod warunkiem, że będzie zwiększać sprzedaż i liczbę odbiorców. WZG zamierza więc sprzedawać o 15 proc. więcej gazu.

W związku z restrukturyzacją Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, Wielkopolski Zakład Gazowniczy ma szansę stać się jedną z firm dystrybucyjnych. Warunkiem jest jednak zwiększenie sprzedaży i liczby odbiorców.

— Naszym strategicznym założeniem jest dwukrotne zwiększenie sprzedaży gazu w najbliższych latach — mówi Stanisław Szołkowski, dyrektor WZG.

Podłączenie instalacji gazo- wej kosztuje indywidualnego odbiorcę 6-8 tys. zł. Mimo wielu zalet ogrzewania gazowego, tj. oszczędności czasu i pieniędzy wydatkowanych na transport i składowanie węgla, wiele rodzin nie stać na pokrycie jego kosztów.

Dzielenie gazu

Wielkopolski Zakład Gazowniczy jest jednym z oddziałów PGNiG. Swoim zasięgiem działania obejmuje większość województwa wielkopolskiego (dawne poznańskie, pilskie i leszczyńskie) oraz część województw: zachodnio-pomorskiego, dolnośląskiego i lubuskiego. Obszar ten podzielony został na trzy rejony gazownicze, w ramach których funkcjonują terenowe Rozdzielnie Gazu: rejon Poznań –— 17 rozdzielni, rejon Leszno — 16 rozdzielni i rejon Piła — 8 rozdzielni. Łącznie WZG zaopatruje w gaz ziemny 530 miejscowości.

Rośnie sprzedaż

Na początku roku rozpoczęto restrukturyzację Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. Dotychczasowe Okręgowe Zakłady Gazownicze zajęły się tylko dystrybucją gazu. W wyniku tych zmian 31 grudnia 1999 r. Wielkopolski Okręgowy Zakład Gazownictwa, który zajmował się budową, remontami i eksploatacją sieci gazowej zarówno przesyłowej (wysokie ciśnienie), jak i rozdzielczej (średnie i niskie ciśnienie), przyjął nazwę Wielkopolski Zakład Gazowniczy. Obecnie zajmuje się on tylko eksploatacją sieci rozdzielczej — sprzedażą i dystrybucją gazu.

W grupie ponad 400 tys. klientów WZG — 97, 6 proc. stanowią odbiorcy indywidualni (gospodarstwa domowe), pozostała część to zakłady produkcyjne, handel i usługi.

Klienci indywidualni zużywają około 55 proc. gazu (w tym 20 proc. do celów grzewczych), a odbiorcy przemysłowi — pozostałe 45 proc. W ubiegłym roku WZG odnotował 12-proc. wzrost sprzedaży. Podobnie będzie w 2000 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bożena Sztonyk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / WZG CHCE SPRZEDAWAĆ O 15 PROC. WIĘCEJ GAZU