Miesięcznik „Businessman Magazine” po raz czwarty przeprowadził elekcję Businessmana Roku. Dla uwiarygodnienia konkursu do współpracy zaproszono firmę PricewaterhouseCoopers, nadzorującą m.in. wręczanie Oscarów. Kandydatów zgłaszała redakcja oraz organizacje pracodawców.
Kapituła, pod przewodnictwem prof. Witolda Orłowskiego, szukała wzorca, z cechami przywracającymi dobre imię kategorii „biznesmen”: odwagą, innowacyjnością, wizją, efektywnością i przejrzystością. Do finału zakwalifikowani zostali: Zbigniew Drzymała (Inter Groclin Auto), Janusz Filipiak (Comarch), Waldemar Kucharski (Young Digital Poland), Wojciech Morawski (Atlantic) i Józef Wancer (Bank BPH). Tytuł Businessmana Roku 2003 i szklaną piramidę otrzymał prof. Janusz Filipiak, a nagrodę specjalną i także szklaną piramidę — Józef Wancer.
Businessman Roku zaproponował wprowadzenie przez kapitułę szóstego kryterium oceny — mianowicie... piękna. Nawiązał do tego, że wśród nominowanych nie było żadnej damy biznesu.