
Przychody ze sprzedaży w I kw. 2021 r. wyniosły 12,99 mld DKK (2,11 mld USD) i były nieznacznie wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r., kiedy to zamknęły się kwotą 12,95 mld DKK. Firmie z Kopenhagi udało się również pokonać medianę prognoza analityków, która kształtowała się na poziomie 12,86 mld DKK.
W ujęciu wolumenowym, jeden z największych na świeci producentów piwa zwiększył sprzedaż z 26,9 mln do 30,3 mln hektolitrów. Również w tym przypadku przebity został rynkowy konsensus na poziomie 27,7 mln hl.
Firma podkreśliła, że wyniki mogłyby być jeszcze lepsze gdyby nie europejski rynek, szczególnie w zachodniej i południowej części kontynentu. W wielu bowiem jego częściach obowiązują do tej pory restrykcje i obostrzenia związane z pandemią Covid-19. Zdecydowanie lepsza sytuacja miała miejsce w Azji i Europie Środkowo-Wschodniej, które wspierały sprzedaż.
Firma spodziewa się, że w tym roku dynamika organicznego wzrostu zysku operacyjnego sięgnie 5 do 10 proc. wobec 3-10 proc. prognozowanych wcześniej.
Od 13 sierpnia ma też wejść w życie nowy program skupu akcji o wartości 1 mld DKK. W pierwszym kwartale zakończono poprzedni buy back o wartości 750 mln DKK.