Pomimo głośnej afery dieslowej, która uderzyła w Volkswagena, oraz grożących zakazów jazdy w wielu niemieckich miastach, sprzedaż diesli znacznie wzrosła.

Prawie trzy lata od wybuchu afery dieslowej, VW notuje ponownie wzrost ich sprzedaży.
- Bardzo pomagają nam nowe modele – powiedział Thomas Zahn dyrektor marketingu i sprzedaży VW w Niemczech w rozmowie z dziennikiem Handelsblatt.
W całym kraju sprzedaż aut z silnikami diesla w pierwszej połowie roku wynosiła około 32 proc. Na początku 2017 r. prawie co drugi nowy samochód sprzedawany w Niemczech był olejem napędowym.
Również BMW oraz Daimler odnotowały w drugim kwartale wzrost sprzedaży modeli aut z silnikami diesla. Według znawców wynika to między innymi z rosnącej popularności suvów i w tym przypadku premie środowiskowe wspierają sprzedaż nowych pojazdów spełniających normy emisji Euro 6.
- Również bez premii środowiskowych oczekujemy i tak mocnego wzrostu sprzedaży. Chcemy znowu postawić na diesla – powiedział Zahn.
W wielu przypadkach, jak jazda w długich trasach czy w przypadku ciężkich pojazdów, diesel jest i w przewidywalnym czasie będzie najlepszą opcją.