Zgodnie z opublikowanym raportem finansowym, w pierwszym kwartale 2024 r. zysk netto Geely Auto zwiększył się ponad dwukrotnie, osiągając pułap 1,56 mld juanów (215 mln USD). W tym samym okresie przychody liczone rok do roku wzrosły o 56 proc. do kwoty 52,3 mld juanów.
Ogółem, chińska spółka, której akcje notowane są na giełdzie w Hongkongu, znalazła chętnych na 475,7 tys. swoich pojazdów, o połowę więcej niż rok wcześniej. Całoroczny cel sprzedażowy opiewa na 1,9 mln aut.
Geely chwali się systematycznym wzrostem sprzedaży eksportowej. Za granicę w pierwszych trzech miesiącach br. trafiło 87,04 tys. pojazdów. To o 66 proc. więcej niż przed rokiem. Perspektywy dotyczące dostaw zagranicznych są jednak mało optymistyczne. Wszystko przez zapowiedziane podwyżki ceł jakie zamierza wdrożyć m.in. Unia Europejska na pojazdy elektryczne, które cena biją europejską konkurencję.
