Xevin ma 4 mln EUR na łowy

KAJ
opublikowano: 27-12-2011, 00:00

Fundusz wraz z właścicielem FilesTube szukają internetowych perełek. Doglądają też projektów przynoszących coraz większe zyski.

Xevin Investments, bardzo aktywny gracz na rynku venture capital w Polsce, uruchamia nowy fundusz. RX Fund startuje z kapitałem początkowym 4 mln EUR (18 mln zł). Pieniądze wykłada dwóch udziałowców: oprócz Xevina będzie to Red Sky (właściciel FilesTube), w którym Xevin ma niemal 30 proc. udziałów. Założyciele celują jednak w znacznie większe sumy na inwestycje. — Fundusz ma charakter otwarty zarówno dla instytucji, jak i osób fizycznych. Docelowa wielkość to 10-15 mln EUR. Minimalna wpłata do funduszu od osoby fizycznej wynosi 100 tys. EUR, podmiot ma działać do 2018 r. — tłumaczy Marek Rusiecki, członek zarządu Xevina i jeden z zarządzających RX Fund.

Grupowe zyski

Jakich podmiotów szukają inwestorzy? Na pewno takich, które nie tylko mają pomysł, ale generują przychody i są rentowne. Maksymalna inwestycja RX Fund została określona na 0,5 mln EUR (2,25 mln zł). — Przyszły rok będzie ciekawy, wyceny spadają, więc będziemy polować na okazje — przekonuje Marek Rusiecki.

2011 r. fundusz zamknie 5 mln zł zysku i 50 mln zł przychodu. Głównym aktywem Xevina jest Cube Group zajmujące się reklamą w internecie, która w tym roku zanotowała 25 mln zł przychodów. W skład grupy wchodzi oprócz tego kilkanaście innych podmiotów. Rentowność osiągnął serwis wymiany gier Gametrade. pl, zarabia także strona BezOkularów.pl sprzedająca soczewki kontaktowe. W tym roku ta ostatnia ma szansę przekroczyć poziom 4 mln zł obrotu. Ponad 2 mln zł ze sprzedaży będzie miał HighClass, lider e-handlu w segmencie galanterii. Tylko w grudniu 0,6 mln zł przychodów zanotuje Cuppon.pl, serwis zakupów grupowych, jedna z najbardziej udanych inwestycji Xevina. Niewykluczone, że już wkrótce także jedna z byłych.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Zakupy grupowe będą bardzo gorącym tematem także w przyszłym roku. Wielu inwestorów, nie tylko branżowych, przygląda się tej spółce — przyznaje Marek Rusiecki.

Filmowe niebo

Przy czym gwiazdą Xevina pozostaje szczeciński Red Sky, twórca najpopularniejszego serwisu internetowego stworzonego przez Polaków. Wyszukiwarka FilesTube notuje miesięcznie prawie 30 mln użytkowników. Według informacji „Pulsu Biznesu”, Red Sky ten rok zamknie z 6 mln zł zysku i około 15 mln zł przychodów.

— W tym roku zainwestowaliśmy zarówno w kadry, jak i projekty całkiem poważne pieniądze. W przyszłym też zamierzamy działać ofensywnie — zaznacza Arkadiusz Seńko, prezes Red Sky. Z kilku projektów stworzonych wokół siły zasięgu FilesTube szybko wybił się jeden. Uruchomiony jesienią Pnop.com, zajmujący się spersonalizowaną rekomendacją filmów, w miesiąc zdobył milion użytkowników i zarabia na kampaniach reklamowych.

— Pod koniec przyszłego roku Pnop.com będzie miał kilkanaście milionów odwiedzin co miesiąc — przekonuje Arkadiusz Seńko. Sam FilesTube ma urosnąć o kolejne 100 proc., tym samym przebije barierę 10 mln zł zysku i 30 mln zł przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane