Xiaomi pobił rekord sprzedaży

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2015-04-13 00:00

Chiński koncern Xiaomi po raz kolejny zorganizował internetową akcję sprzedażową Mi Fan Festival.

Serwis Cnet.com podał, że tym razem klienci w ciągu 12 godzin kupili 2,12 mln smartfonów. Chińczycy pobili tym samym zeszłoroczny rekord, kiedy fani marki zakupili 1,3 mln telefonów. Przychody z zabawy sięgnęły 335 mln USD. Xiaomi ma w swojej ofercie także tablety, telewizory, słuchawki, opaski i inne akcesoria elektroniczne.

Koncern, który w swojej ofercie ma także tablety, telewizory, słuchawki, opaski i inne akcesoria elektroniczne, został założony w kwietniu 2010 r. przez przedsiębiorcę Lei Juna, który bywa określany jako „chiński Steve Jobs”, a sama firma Xiaomi porównywana jest do Apple’a. Start-up w grudniu poprzedniego roku był wyceniany na 46 mld USD.

Xiaomi oferuje produkty w Chinach, Singapurze, Malezji, Indiach, Indonezji, a także na Tajwanie i w Malezji. Koncentruje się więc na sprzedaży tańszych urządzeń na rynkach azjatyckich, choć zapowiada globalną ekspansję. Już obecnie jest jednak czołowym producentem smartfonów na świecie — firma badawcza IDC podała, że w zeszłym roku koncern sprzedał ponad 61 mln telefonów.