Firma zaksięgowała w I kwartale 2018 r. stratę netto rzędu 7 mld juanów (1,09 mld USD). Nie ujawniono jak przedstawiał się wynik za analogiczny okres 2017 r., ale według projektu prospektu emisyjnego w całym ubiegłym roku strata zamknęła się kwotą aż 43,89 mld juanów.

Po wyłączeniu czynników jednorazowych Xiaomi zarobił w pierwszych trzech miesiącach 2018 r. 1,04 mld juanów wobec 3,9 mld zysku w całym 2017 r.
Początek roku stał pod znakiem znaczącego, sięgającego 88 proc. wzrostu dostaw smartfonów, głównie z uwagi na silny popyt z zagranicy. W efekcie przychody spółki w pierwszym kwartale 2018 r. wzrosły do 34 mld juanów (5,3 mld USD). Dla porównania w całym zeszłym roku sprzedaż osiągnęła poziom 114,6 mld juanów.
Firma jak na razie nie podała szczegółów odnośnie celów pozyskania funduszy czy liczby akcji jakie mają trafić do inwestorów w ramach IPO. Oczekuje się, że będzie chciała zebrać około 10 mld USD z parkietu w Hongkongu, co oznaczałoby największą tego typu ofertę od niemal czterech lat w skali całego świata. Dodatkowo zakłada się, że do 30 proc. sprzedawanych udziałów miałoby formę chińskich kwitów depozytowych i znalazłoby się na giełdzie w Chinach Kontynentalnych.