Xiaomi zyskało na problemach Huaweia

  • Paweł Makosz
opublikowano: 24-03-2021, 13:30

Xiaomi odnotowało 37 proc. wzrost zysku kwartalnego. Chiński producent smartfonów wykorzystał trudną sytuację Huawei’a, umacniając swoją pozycję na rynku.

W kwartale zakończonym w grudniu 2020 r. zysk netto firmy wyniósł 3,2 mld juanów (491 mln USD), co było wynikiem wyższym o ponad 300 mln juanów (46 mln USD) od uśrednionych szacunków analityków.

Tymczasem przychody wzrosły o 25 proc. do 70,5 mld juanów (10,8 mld USD).

Xiaomi
Xiaomi
Paul Yeung

W czwartym kwartale pekińska firma zwiększyła dostawy smartfonów o 32 proc. Dane International Data wskazują, że w okresie świątecznym więcej niż jeden na 10 zakupionych na chińskim rynku smartfonów pochodziło od Xiaomi.

Wzrost sprzedaży urządzeń jest wynikiem przejęcia części rynku wcześniej należącego do koncernu Huawei, który pod presją amerykańskich sankcji sprzedał o ponad 40 proc. mniej swoich urządzeń.

Udział Xiaomi w chińskim rynku smartfonów wspiął się w zeszłym kwartale do 14,6 proc. z 9,2 proc. zanotowanych dwanaście miesięcy wcześniej.

Akcje Xiaomi, jeszcze przed przedstawieniem raportu, potaniały na giełdzie w Hong Kongu o 2,53 proc. do 25 juanów (3,83 USD).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Makosz, Bloomberg

Polecane