XPeng uruchomi trzecią fabrykę

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 08-04-2021, 16:57

Koncern XPeng, chiński producent samochodów elektrycznych zbuduje trzecią swoją fabrykę w Państwie Środka, by sprostać rosnącemu popytowi na „zielone” pojazdy.

fot. Jeenah Moon, Bloomberg

Firma nawiązała w tym celu współpracę z rządem prowincji Hubei. Zakład, który ma powstać w mieście Wuhan ma mieć moce produkcyjne na poziomie 100 tys. pojazdów rocznie. Na razie nie ujawniono żadnych szczegółów inwestycji, w tym jej wartości ani harmonogramu.

Poinformowano jedynie, że na terenie zakładu mają być też wytwarzane układy napędowe i działać ośrodek badawczo- rozwojowy.

Działająca od 2014 r. firma posiada już zakład w Zhaoqing w południowej prowincji Guangdong. We wrześniu minionego roku XPeng informował, że buduje drugą fabrykę w tej prowincji. Ma ona mieć podobną wielkość do tej planowanej w Wuhanie, zaś produkcja w niej ma ruszyć do końca 2022 r.

W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. XPeng dostarczył na rynek 13,34 tys. aut, co dało 487-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. Warto jednak podkreślić, że wynik za ubiegły rok obciążony był spadkiem sprzedaży wywołanym wybuchem pandemii koronawirusa. W całym 2020 roku Xpeng dostarczył 27 041 samochodów

Akcje spółki, która wspierana jest przez giganta rynku e-commerce, holding Alibaba notowane są na nowojorskiej giełdzie. Rozważane jest wprowadzenie walorów do obrotu również na parkiecie w Hongkongu.

W 2020 r. na chińskim rynku sprzedano rekordową liczbę ponad 1,3 mln elektrycznych samochodów. Według prognoz agencji Bloomberg, w tym roku dostawy pojazdów EV mogą zwiększyć się nawet o 54 proc.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane