Uruchomienie funkcji nastąpiło po trwających dwa lata testach. Pozwoli ona kreatorom z YouTube’a dodawać dubbing w różnych językach do swoich filmów, a przez to dotrzeć do większej publiczności na całym świecie. Testy pokazały, że w przypadku kreatorów, którzy zastosowali wielojęzyczny dubbing, średnio 25 proc. czasu wyświetleń odbywało się w języku innym niż oryginalny. W przypadku znanego szefa kuchni, Jamiego Olivera, którego kanał również uczestniczył w pilotażu, nastąpiło potrojenie liczby wyświetleń po włączeniu wielojęzycznych ścieżek dźwiękowych.
YouTube poinformował, że wdrożenie funkcji ma nastąpić w ciągu najbliższych tygodni.
YouTube ma ponad 2,5 mld aktywnych miesięcznie użytkowników (MAU) na świecie, co stanowi ok. 46 proc. internautów globalnie. Każdego dnia z platformy korzysta ok. 122 miliony użytkowników. YouTube jest obecnie drugą po Facebooku najczęściej używaną platformą społecznościową. Codziennie na serwisie jest oglądane ponad 1 mld godzin treści, a w USA większość odbywa się na telewizorach, nie na telefonach czy innych urządzeniach. Od 2025 r. YouTube stanowi większy rynek reklamy niż telewizja tradycyjna, przede wszystkim dzięki kreatorom treści generującym przychody reklamowe. Liczba twórców YouTube osiągnęła już około 69 mln.
Akcje Alphabet tanieją obecnie o 0,15 proc. W tym roku drożeją jednak już o 26 proc.