Z dorosłymi idzie znacznie trudniej

opublikowano: 03-06-2013, 00:00

Na całym globie i w każdym ustroju dzieci są wyjątkowo pożądanym przez władców, plastycznym materiałem do budowy ich wizerunkowej potęgi.

Starszy pan z wąsami między pląsającymi maluchami to ikona marketingu politycznego, po prostu samograj. Przypomnę przykłady dwóch postaci z całkiem innych światów, ale złączonych budynkiem warszawskiego Belwederu — Józefa Piłsudskiego oraz Bolesława Bieruta. Generalnie dla głowy państwa dziecięcenie (nie mylić z dziecinnieniem) 1 czerwca jest standardem, dlatego podtrzymywanie tej tradycji np. przez Bronisława Komorowskiego to wręcz obowiązek.

Zobacz więcej

Donald Tusk FOT. WM

Znakiem czasu jest natomiast czysto propagandowa akcja premiera Donalda Tuska. W ogrodzie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pierwszy raz z takim rozmachem zorganizowany został piknik rodzinny, do którego współtwórstwa zgłosiły się na wyścigi (co zrozumiałe) najróżniejsze podmioty, ot, choćby służby mundurowe. Mali goście bezdyskusyjnie odnieśli z fajnej imprezy korzyści. Dobrze, że nie mieli pojęcia, iż byli tylko zbiorową przykrywką. Jądro stanowiło odniesienie wizerunkowych korzyści przez gospodarza. Dziecięce buźki niczym słoneczka miały rozwiać zbierające się najrozmaitsze ciężkie chmury. Na przykład lada dzień musi zostać podjęta trudna decyzja, w którą stronę skręcą otwarte fundusze emerytalne, co bardzo interesuje rodziców sobotnich gości premiera.

Przy dziecięcej okazji objawiła się jeszcze jedna „nowa świecka tradycja”. Na użytek kampanii wyborczej wewnątrz Platformy Obywatelskiej świętowano… dziesięciolecie kierowania partią przez Donalda Tuska. Zwracam uwagę — to nie jubileusz istnienia samej partii, nie rocznica pierwszego wygrania wyborów, lecz obsadzenia lidera na tronie…

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JACEK ZALEWSKI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy