Z Egiptu na prezesa Grupy Żywiec

ISBNews
opublikowano: 15-10-2013, 09:54

Guillaume Duverdier obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego, a następnie, w wyniku uchwały rady nadzorczej, zostanie powołany na stanowisko prezesa zarządu Grupy Żywiec, podała spółka w komunikacie. Zastąpi w tej roli Xaviera Belisona.

 "Duvardier przeniesie się do Polski z Egiptu, gdzie obecnie sprawuje funkcję prezesa Al Ahram Beverages Company w Egipcie, związanej z Grupą Heineken. Guillaume rozpocznie swoje urzędowanie jako dyrektor zarządzający 11 listopada" – czytamy w komunikacie.  

 Nowy dyrektor zarządzający Grupy Żywiec rozpoczął swoją karierę w Grupie Heineken w marcu 2000r. jako dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w Brasseries Heineken we Francji. Później zajmował kolejne stanowiska w strukturach międzynarodowych, koncentrując się na rozwoju sprzedaży i produkcji. Od 2006 do 2010 roku był dyrektorem generalnym firmy Sonobra w Tunezji, gdzie odpowiadał za stworzenie nowej firmy, w tym budowę nowego browaru i centrów dystrybucyjnych, wprowadzenie na rynek nowych marek, a także zakup i restrukturyzację firmy produkującej napoje bezalkoholowe. W ciągu czterech lat jego urzędowania firma z przynoszącej straty stała się zyskowna.

 Z Tunezji Guillaume Duverdier przeniósł się do Egiptu, gdzie objął prowadzenie należącej do Grupy Heineken Al Ahram Beverages, firmy produkującej i dystrybuującej piwo, wino, mocne alkohole i napoje bezalkoholowe i posiadającej pięć zakładów produkcyjnych na terenie kraju. Odkąd dołączył do Al Ahram Beverages w 2010 roku nadzorował proces restrukturyzacji, dzięki czemu firma zaczęła osiągać wysoki zysk. Duverdier zarządzał również przeprowadzeniem firmy i jej pracowników przez polityczne turbulencje w styczniu 2011 i w lipcu 2013 roku.

 Guillaume Duverdier rozpoczął swoją karierę zawodową w Procter and Gamble, gdzie pracował w latach 1994-2000, zajmując kolejne stanowiska w obszarze zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami. 

 Grupa Żywiec posiada browary w Żywcu, Leżajsku, Warce, Elblągu i Cieszynie. W 2012 r. zwiększyła wolumen sprzedaży piwa o 3% do 11,6 mln hektolitrów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane